Восьмого вересня дистрибуторська компанія «Континент ТВ» закодувала на супутнику сигнал своїх телеканалів «Трофей», «Терра», «Наука», «Фауна».
Це нішеві розважально-пізнавальні канали: «Трофей» присвячений мисливству та риболовлі, «Терра» – подорожам, «Наука» – відкриттям та інноваціям, «Фауна» – природі.
Партнером «Континент ТВ» у процесі кодування стала група «1+1 медіа».
«Континент ТВ» підхопила тенденцію кодування, яка розпочалася, коли телеканали чотирьох найбільших медіагруп (Star.
Media, «1+1 медіа», «Медіа Група Україна» та «Інтер медіа груп») зникли з відкритого супутника.
Так, у березні група компаній Film.
ua, яка є партнером медіахолдингів, поступово закодувала сигнал усіх своїх шести мовників: FilmUADrama, Bolt, 36,6 TV, «Кус-кус», Epoque і «Дача».
Також 2 березня свій сигнал закодував музичний канал Music Box.
Співвласник нішевих телеканалів і заступник директора «Континент ТВ» Анатолій Сальнік в інтерв’ю «Детектору медіа» розказав про причини кодування та його вплив на свій бізнес, а також про відносини з провайдерами, вартість свого дистрибуційного портфоліо та співпрацю з «1+1 медіа».
– Анатолію, чому ви вирішили кодувати сигнал телеканалів «Трофей», «Терра», «Наука» та «Фауна»)?.
– Від моменту створення наших телеканалів ми планували, що основною моделлю монетизації буде не реклама, а платна модель.
Ми відкладали цей процес, але кодування медіагруп стало загальною тенденцією.
І ми так само логічно перейшли на платне телебачення.
– А що це дає вашим каналам? Адже вам довелося вкласти кошти в кодування, до того ж охоплення каналів зменшилось.
Які плюси для вашого бізнесу дало кодування на супутнику?.
– Звісно, ми втрачаємо в плані грошей.
Але при цьому ми можемо оперативно реагувати на управління нашими передплатниками.
До того ж, збільшується цінність самого контенту, оскільки він стає менш доступним, відповідно, абоненти мають звертатися до провайдерів, які надають послуги телебачення.
Звісно, охоплення через втрату абонентів безкоштовного супутника зменшилося, але наші канали й раніше не орієнтувалися на цей сегмент.
У нас майже немає реклами.
– Тобто наявність на ваших каналах реклами на їхню монетизацію не впливала?.
– Так.
У нас і реклами практично не було.
– А модель Pay TV дає змогу таким невеликим каналам, як ваші, бути самоокупними?.
– Наші канали окупні та прибуткові.
Але все залежить не лише від доходу, а й від витрат.
Тому ми побудували таку модель співвідношення витрат і доходів, яка дозволяє нам бути прибутковими.
У нас немає критичної інформації на каналах і, відповідно, немає сторонніх інвесторів, які зацікавлені в якихось соціально-політичних дивідендах.
У нас лише чистий бізнес.
– Як ви вимірюєте ефективність своїх каналів?.
– У нас існують вимірювання абонентів ОТТ/IPTV.
Наприклад, компанії Big.
Data UA.
Ми використовуємо ці показники, хоча вони, можливо, не повною мірою віддзеркалюють усю картину перегляду.
З іншого боку, у нас є підписники у фейсбуку: 190 тисяч підписників сторінки одного з каналів.
– Мова йде про «Трофей», який є найпопулярнішим з вашого пакету?.
– Так.
Тому зворотний зв'язок існує.
З іншого боку, ми розуміємо ринок платного телебачення та аналізуємо, яка кількість абонентів передплачує наші канали, і так ми визначаємо їхню популярність.
Якщо нам вдалося укласти угоди зі 100% провайдерів, то це означає, що наші канали цікаві абонентам.
Адже провайдери краще знають потреби своїх користувачів.
На сьогодні у нас понад 90-відсоткова потреба наших каналів для провайдерів.
– З якою кількістю провайдерів ви зараз маєте договори? Чи присутні ви в пакетах великих провайдерів (наприклад, «Воля», Megogo, «Тріолан» тощо).
– Ми маємо понад 300 партнерів-провайдерів.
Ми присутні на двох DTH-платформах (Viasat i Xtra TV), також ми присутні в пакетах «Волі», «Тріолану», «Ланету» та інших основних мережах.
– Чи вплине кодування на ваші відносини з провайдерами? Можливо, ви отримаєте певні преференції, у порівнянні з тими каналами, які не кодуються?.
– У нас завжди були достатньо хороші відносини з провайдерами, тому що для них це вигідний бізнес.
До того ж, кодування – це мотивація для користувачів безкоштовного супутника перейти на передплату.
Тобто це сприяє тому, що у провайдерів зросте кількість абонентів, які схочуть дивитися наші канали.
А це вплине на їхні доходи.
– Як зростання кількості абонентів у провайдерів впливає на ваш дохід? Тобто чи передбачено це в угоді абощо?.
– Впливає.
Але наш ринок зараз працює за домовленостями, і ми не маємо чіткої прив’язки до абонентської бази.
Кількість абонентів залежить від сезону та інших факторів.
Восени передплата зростає, навесні падає.
Тому ми орієнтуємося на середньозважену кількість абонентів.
І саме ця цифра фігурує в контракті.
Щороку ця цифра зростає в залежності від зростання ринку.
Наприклад, зараз гарне зростання дає ринок ОТТ, тому й дохід у цьому сегменті збільшується, а от ринок аналогового кабельного телебачення зменшується, і дохід у цьому сегменті падає.
Багато хто з провайдерів не витримують тих виплат, які з них вимагають медіагрупи, тому зараз є тенденція відмови операторів від надання послуг телебачення.
Вони продовжують надавати послуги до інтернету, а послуги телебачення в їхніх мережах надають більші провайдери.
Така тенденція укрупнення характерна як для України, так і для всього світу.
– «1+1 медіа» на наступний рік планує підвищення роялті для провайдерів на рівні 30%.
Решта медіагруп поки що конкретні цифри ринку не презентували, але, звісно, інфляція планується.
Як відбувається формування ціни для провайдерів ваших каналів? Чи підвищуєте ви ціни щороку і яка ваша політика на 2021 рік?.
– Вартість каналів для провайдерів щороку ми не піднімаємо.
Усе залежить від кількості абонентів.
Якщо база провайдера зростає, то в нас зростає дохід.
Говорити про інфляцію я не буду.
Відносини з провайдерами у нас партнерські, і коли їм добре, добре і нам.
– Ваші канали ви продаєте пакетом чи провайдери можуть обирати окремі канали з вашого портфоліо? Наприклад, «Трофей» – більш популярний канал.
Чи може провайдер взяти тільки його, чи йому доведеться брати весь пакет?.
– Ми намагаємося продавати канали пакетом.
Я б не назвав «Трофей» найпопулярнішим, він найбільш «дорослий» з огляду на період існування на цьому ринку.
Решта каналів у нас унікальні (наприклад, «Наука» чи «Фауна»).
А інтерес до цього сегменту й тематики дуже великий.
Людина не дивиться 100 чи 200 каналів, вона обирає 7-10 каналів, які відповідають її зацікавленням.
І це не завжди канали широкого профілю.
Люди дивляться новини, фільми, а далі кожен підбирає канал відповідно до своїх уподобань.
Якщо людина – рибалка, то вона дивиться про риболовлю, якщо хтось любить тварин, то дивиться канал про тварин, якщо любить подорожувати, то дивиться про подорожі.
Наприклад, на телеканалі «Терра» у будь-який час контент про подорожі, на каналі «Наука» у будь-який час цікаві теми про відкриття й дослідження, на каналі «Трофей» – усе для полювання та риболовлі тощо.
І чим канал більш вузько спрямований, тим більш віддану аудиторію він має.
– Скільки коштує ваш пакет з розрахунку на одного абонента?.
– Справа в тому, що «Континент ТВ» представляє не лише свої канали, а й інших нішевих мовників.
Це «Дача», «Епоха», «Перший автомобільний», Fashion.
Тому ціна залежить від пакету.
Але пакет із семи каналів коштує приблизно 6 грн 30 копійок з абонента.
Багато хто з глядачів не задумуються над тим, як канал, умовно кажучи, потрапляє в телевізор.
Зазвичай кажуть, якщо щось сподобалося глядачам, то це заслуга продюсера.
А якщо щось провалилося, то це недопрацювання дистрибутора.
– Чи збільшиться, чи зменшиться ваше портфоліо на наступний рік?.
– Воно точно не зменшиться, і сподіватимусь на збільшення.
Але в житті все можливо.
Про конкретні плани доцільно говорити, коли вони на етапі реалізації.
А зараз досить непростий час через COVID-19.
Тому нові проєкти запускати наразі ризиковано з точки зору фінансів та організації самого процесу.
Тому зараз на ринку затишшя.
Але сподіватимемось на стабілізацію ринку.
І далі ми плануємо запуск нових тематичних каналів.
– Як ви співпрацюєте з «1+1 медіа» щодо кодування?.
– Медіагрупа надає нам послуги кодування каналів.
Для цього потрібне базове обладнання, воно встановлюється на аплінку та в апаратній.
Воно досить дороге, і ми вирішили, що немає сенсу його купувати й краше увійти в партнерство з однією з медіагруп.
За якістю та ціною послуг «1+1 медіа» виявився для нас найбільш вигідним партнером щодо надання таких послуг.
Але в нас є віддалений доступ до CAM-модулів, і ми самі керуємо базою передплатників.
– Як вплинуло кодування на контроль вашої бази передплатників?.
– Наші передплатники – це провайдери.
Ринок платного телебачення формувався з 2000-х років і відтоді, коли один з провайдерів говорив «Те, що світить з неба, дано Богом», він значно змінився.
На сьогодні піратство – це досить непросте заняття.
І більшість намагається не грати в цю історію.
Ринок зараз більш законодавчо слухняний, і всіх своїх партнерів ми знаємо.
Звісно, є недоброчесні провайдери й ті, хто потроху краде.
Адже на сьогодні існує мільйон способів знайти сигнал і поставити у свою мережу.
І для того, щоб значно зменшити піратство, потрібен комплекс заходів (просвітні, юридичні, технічні тощо).
Технічні кроки без комплексного рішення перемогти нереально.