/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F77c6bc402fb8903d7a6fc140bd32d69b.jpg)
Українці тепер можуть відкривати рахунки в банках з цифровим паспортом
Національний банк України дозволив відкривати банківський рахунок з цифровим паспортом. Відтепер українцям під час дистанційного відкриття рахунку не потрібно фізично пред’являти ID-картку або біометричний закордонний паспорт, якщо у них є цифровий у застосунку "Дія".
Про це 2 жовтня повідомила пресслужба НБУ.
Скористатися послугою можуть усі українця, які мають біометричні документи – ID-картку та закордонний паспорт. Для цього потрібно встановити застосунок "Дія" на смартфон та верифікуватися для отримання цифрового документу за допомогою системи BankID НБУ.
Що таке цифровий паспорт
Цифровий паспорт – це цифровий аналог паперових документів у мобільному застосунку "Дія". У електронному вигляді відображається інформація, яку містить ID-картка та біометричний закордонний паспорт громадянина України.
"Цифровий паспорт надійніший, ніж звичайний паперовий та не менш надійний, ніж його пластиковий аналог. Він дає можливість отримувати надійні дані про користувача із офіційних державних реєстрів", - кажуть в Нацбанку.
Як відбуватиметься новий метод ідентифікації та верифікації клієнта
Використовувати цей метод банк зможе після підключення до систем Міністерства цифрової трансформації.
Загалом процес виглядатиме так:
- банк запропонує потенційному клієнту ідентифікуватися в "Дії" через систему BankID НБУ;
- після вдалої ідентифікації у клієнта відобразяться цифрові документи, відповідно до даних, що містяться в державних реєстрах;
- через захищені канали банк отримає дані клієнта та додатково здійснить його фотофіксацію методом розпізнавання реальності особи;
- після цього клієнт зможе користуватися послугами банку.
Крім того, аналогічно клієнт зможе поділитися копією цифрового паспорту або закордонного цифрового паспорту і у відділенні банку.
Це зменшить час обслуговування клієнта, адже не потрібно буде робити копії паспорту, як це відбувається зараз.
Які переваги
В Нацбанку пояснюють, що фактично на сьогодні – це єдина можливість для фінустанов дистанційно перевірити ідентифікаційні дані громадян, що містяться в державних реєстрах.
Серед переваг цього методу називають простоту використання; надійність для банків – такі ідентифікаційні дані отримані з надійного джерела; діджиталізацію процесів та пришвидшення обслуговування клієнтів банків.
Нагадаємо, що від жовтня в Україні на порталі та у застосунку "Дія" буде запущено ще десять нових послуг. Зокрема, цифровий шерінг документів, цифровий ІПН (податковий номер), статус внутрішньо переміщеної особи тощо.

