Командування Повітряних сил ЗСУ оприлюднило візуалізацію схеми повітряного руху на військовому аеродромі поблизу Чугуєва на Харківщині. На ній, зокрема, зображено останні хвилини перед падінням Ан-26, на борту якого перебували курсанти та офіцери.
Схема повітряного руху перед катастрофою Ан-26
Командування Повітряних сил опублікувало її у фейсбуці. Також тут підкреслили, що такою схемою керуються в авіації Повітряних Сил і в усьому світі. На кадрах видно два літаки Ан-26 (на борту Ан-26Ш перебували курсанти та офіцери) і як кожен із них заходить на посадку.
У повітряних силах пояснюють:
- під час виконання польотів "по колу" двох і більше літаків одночасно, керівник польотів на аеродромі вже зі зльоту кожного наступного літака вибирає такий інтервал між ними;
- він дозволяє "не заважати" екіпажам один одному та безпечно виконувати свої польотні завдання на ділянках:
– після зльоту,
– під час польоту до другого розвороту,
– під час польоту до "третього",
–під час виникнення ускладнених ситуацій в польоті.
Підкреслюємо, ця схема не є доказовою базою, але стане корисною для галасливих "експертів". Разом з тим запевняємо, що Повітряні Сили максимально сприяють слідству, надали усі матеріали для експертної оцінки,
– наголосили в Повітряних силах.
Також військові льотчики закликали всіх членів комісій, що розслідують причини трагедії, провести неупереджене та якісне розслідування.
Катастрофа Ан-26 біля Чугуєва: дивіться відео візуалізації схеми повітряного руху на військовому аеродромі
Що цьому передувало:
- Голова ОДА Олексій Кучер в ефірі одного з українських телеканалів розповів, що Ан-26 не отримав права пріоритетної посадки, хоча мав пошкодження. Натомість перед ним сідав інший борт, справний.
- У літаку, якому дозволили сісти першим, перебував син командувача ВПС Дроздова.
- Зі свого боку, Дроздов заявив, що ніякої вказівки керівнику польотів не робив.
- За його словами, літак, який розбився, перед посадкою ще мав пролетіти 6 кілометрів і зробити розворот. Тоді як другий літак (який із сином Дроздова на борту) пролетіти мав лише 4 кілометри до аеродрому.
Головне про падіння військового літака на Харківщині
- Ввечері 25 вересня у Харківській області біля Чугуєва поруч із дорогою впав військовий літак Ан-26 та одразу загорівся.
- На його борту перебували 27 осіб (7 офіцерів і 20 курсантів). На жаль, 26 людей загинули (22 тіла знайшли на місці і ще 3 осіб виявили під час пошуків).
- Вижити вдалося курсанту В'ячеславу Золочевському. Зараз він перебуває у лікарні та його стан покращується.
- За даними РНБО, падіння військового літака сталося під час виконання навчально-тренувального польоту.
- За інформацією СБУ, командир екіпажу літака перед катастрофою доповів про відмову лівого двигуна та запросив захід на посадку. Згодом у ДБР версію про відмову двигуна спростували.
- Міністр оборони Андрій Таран каже, що судно, скоріш за все, зачепилося крилом за землю.
- Наразі слідство перевіряє такі версії:
– катастрофа внаслідок технічної несправності агрегатів літального апарату;
– катастрофа внаслідок неналежного виконання своїх службових обов'язків екіпажем;
– неналежне виконання службових обов'язків з осіб, які були відповідальними за керування польотами;
– неналежне технічне обслуговування літака та підготовки його до польоту.
Авіакатастрофа біля Чугуєва 25 вересня / Інфографіка 24 каналу