/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fcdf37e1e-cf24-4bc2-b1d4-125f3c53f064.png)
Незаслужено забуті: топ-6 машин часів СРСР, які дадуть фору будь-якому сучасному авто
У часи СРСР автолюбителям не надавалося особливо великого вибору автомобілів, і більшість з них вибирали між "Жигулі" і "Москвичем", в рідкісних випадках кому вдавалося водити "Волгу", а деяким інвалідам надавали "Запорожці".
Але потрібно віддати належне вітчизняному автопрому і визнати, що іноді вироблені автомоделі були дійсно оригінальними та цікавими.
Список маловідомих, але вартих уваги, автомобілів часів СРСР
Іж-Ода
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fdb3c2849-d931-4b7c-9f6a-4e11a6a18547.png)
Іж-2126 являла собою збірну солянку зі складових різних автомобілів, зібраних у формі п'ятидверного хетчбека з формулою коліс 4 на 4, що мала також повноцінну роздавальну коробку і комфортний салон. Це досить "молодий" автомобіль, який почали виробляти в 1990-му році. Причини дрібносерійності і невисокої популярності пов'язані з такими факторами як фінансові проблеми заводу, наявність багатьох альтернативних варіантів, поява іномарок на вітчизняному ринку.
"Оду" сприймали як "Повнопривідну Дев'ятку", без особливої якості виготовлення і надійністю, що поступається багатьом іншим радянським і російським машин.
ГАЗ-3101
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fa15d97fb-8301-4138-b618-dd699e760ad7.png)
Про ГАЗ-3102 мріяв практично кожен радянський автолюбитель в період з 1970 по 1980 роки. Вона вважалася престижною машиною масового доступу, а її попередницею була модель на одиницю нижче, яка була ще крутішою, з шестициліндровим V-подібним двигуном, автоматичною трансмісією, пасивною безпекою схожою за рівнем з зарубіжними аналогами та іншими "принадами". Але, на жаль, від більшості нововведень виробники відмовилися з метою економії, і єдиною інновацією в 3102 став двигун.
"Тарга", Ваз-2108
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F9c506e8b-0a84-4bab-b25f-5a1bf1c8f88b.png)
Інші свіжі новини - у нашому Telegram і Viber!
З приходом європейської моди на авто без даху на радянські терени почалася гаражна переробка "вісімок" і "дев'яток" на кабріолети. Заводи не могли залишити без уваги цей тренд, але проявили оригінальність, щоб зберегти безпеку, обравши тип кузова "тарга". При збереженні жорсткості і заднього скла, дах міг зніматися, а до конструкції додали дугу безпеки, яка зв'язує середні стійки. Це був один з найбільш життєздатних концептів, але все завершилося на етапі подання в 1988-му році, після чого автомобіль був занедбаний, і в 1992-му році розпиляний на частини.
Іж — ЗИМА
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F56f7dfa7-d596-44e7-b1cb-5cd728c088d3.png)
У 1960-х будували новий завод в місті Іжевськ, в якому збиралися налагодити виробництво "Москвичів". Проте в молодому колективі не надто радісно сприйняли такі перспективи, тому співробітники заводу взялися за розробку власних виробів. Так "Москвич-408" був підданий істотній модернізації всіх коомплектующих, не рахуючи двигуна, а також повноцінному рестайлінгу кузова. Такий "ремікс" назвали "ЗИМА". Творці провели випробування авто, після чого відбулася ще одна модернізація. В результаті про "Москвичі" майже нічого не нагадувало. Однак нові авто так і не пішли в серійне виробництво, адже ентузіастам дали указ налагоджувати виробництво звичних московських машин.
НАМІ-1
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Fc6ed0aa1-0634-4a9f-83b0-e3deae97d655.png)
В автопромі СРСР часто і густо відстежувалися відбитки технічних рішень іноземних авто. Однак у 1920-х роках Євгеном Чудаковим була власноруч скрещена простота мотоциклів з комфортабельністю і здібностями 4-хмістного авто, які разом дали світу "НАМІ-1" - просту, функціональну машину. Загальна маса цього авто сягала 700 кілограмів. У машини був двоциліндровий двигун, хребтова рама і кілька варіантів кузова. Протягом періоду з 1925 по 1932 роки Московський завод "Спартак" зробив близько 400 одиниць цього авто. Однак станом на сьогоднішній день, зуміли зберегти лише кілька примірників.
Дизельні «Жигулі» ВАЗ-21045Д
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F794f44e8-54ae-48b9-a147-1d09f2f3e0dd.png)
У "АвтоВАЗ" почали думати про встановлення дизельного двигуна в своїх автомобілях вже в 1980-х. Цьому передувала паливна криза і бажання мати справу з перспективними технологіями. Процес розробки мотора був дуже цікавим. По суті, він заключався в адаптації блоку двигуна, взятого в VW Golf 1976-го року до "Жигулівського" поршня і клапану для уніфікації. Паливна апаратура була взята у Bosch. Вийшов виріб, що відповідав наявним на той час вимогам, однак практично кожне таке авто вимагало капітального ремонту після 50 тис. км. пробігу. З розвалом СРСР введення нових дизельних машин було загальмовано.
На сайті MY.UA ви знайдете і інші новини України та світу, включаючи новини транспорту.
Так, раніше ми повідомляли, що в "АвтоЗАЗ" почнуть збирати автомобілі KIA з російських машинокомплектів.

