/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F89d45c9f01018e5dfd7018bc048cb8be.jpg)
Культурна дипломатія в дії: В Україні створили онлайн-каталог сучасного українського сувеніру
Український інститут презентував онлайн-каталог сучасного українського сувеніру для промоції України за кордоном.
Дизайн-концепти переможців конкурсу представляють традиційну та сучасну українську культуру. До каталогу увійшли два проєкти: "Квіти та птахи" від Gunia Project і "Серія" від дизайнерок Єлени Орап і Дарії Подольцевої.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F29f0120f1b17d132f798cda38cd65626.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F051ca9cd9a320e6de24b0aa17397ad27.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F605f5fa30f0b8412fe01a0c64ee681d2.png)
Розробляючи колекцію "Квіти та птахи", автори надихались українським мистецтвом килимарства та козацької вишивки, зокрема книгою "Квіти та птахи" видавництва "Родовід", до якої увійшли колекції рослинних килимів десяти провідних українських музеїв і Українського музею в Нью-Йорку.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F53a3c831205c0ea0ce0a1a5fff4e1432.jpg)
Проєкт "Серія" — про серії типових будинків українських міст 1970-1990-х років. Заявники намагалися створити ідеальний образ міської дійсності, адже на проєктах архітекторів 1970-1990-х фасади виглядали бездоганно, і повернути їм красу первісного задуму.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F5878b2add66e71b3ac6073bed368547a.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2F974ef62546349a05b3fa646384a7ca17.jpg)
За словами Тетяни Філевської, креативної директорки Українського інституту, проєкт "Український сувенір" був задуманий як альтернатива пластиковим і гумовим замінникам автентичних речей, щоб створити речі, які насправді презентують українську культуру.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2Fe2e5474c83c0a029dd016f2e9a7de47a.jpg)
"Бурштинові ікони і тиражовані козацькі булави не мають ніякого стосунку до автентичної культури. Ми намагались створити альтернативу. Це було непросто, нам не вдалось все, що ми хотіли. Gunia Project, бренд, який став одним з переможців у конкурсі саме в категорії "Народне мистецтво", займається опрацьовуванням традиції. У його засновниць Наталі Каменської та Марії Гаврилюк є досвід роботи з темою", — розповідає Тетяна Філевська.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F144%2Fca42740fb74bc7c4685f1e13786fb726.jpg)
І додає: " Gunia Project опрацьовує традиційні мотиви та ідеї, але подає це в сучасному дизайні, який відповідає сучасним очікуванням і вимогам. Продукт заразом несе в собі символи минулих сторіч, народної вишивки і барокової традиції ткацького мистецтва".
Дивіться також: "Ми на ділі підтверджуємо європейський вибір України": Піаніст Олексій Ботвінов про фестиваль Odessa Classics - 2021.

