Український інститут презентував онлайн-каталог сучасного українського сувеніру для промоції України за кордоном.
Дизайн-концепти переможців конкурсу представляють традиційну та сучасну українську культуру. До каталогу увійшли два проєкти: "Квіти та птахи" від Gunia Project і "Серія" від дизайнерок Єлени Орап і Дарії Подольцевої.
Розробляючи колекцію "Квіти та птахи", автори надихались українським мистецтвом килимарства та козацької вишивки, зокрема книгою "Квіти та птахи" видавництва "Родовід", до якої увійшли колекції рослинних килимів десяти провідних українських музеїв і Українського музею в Нью-Йорку.
Проєкт "Серія" — про серії типових будинків українських міст 1970-1990-х років. Заявники намагалися створити ідеальний образ міської дійсності, адже на проєктах архітекторів 1970-1990-х фасади виглядали бездоганно, і повернути їм красу первісного задуму.
За словами Тетяни Філевської, креативної директорки Українського інституту, проєкт "Український сувенір" був задуманий як альтернатива пластиковим і гумовим замінникам автентичних речей, щоб створити речі, які насправді презентують українську культуру.
"Бурштинові ікони і тиражовані козацькі булави не мають ніякого стосунку до автентичної культури. Ми намагались створити альтернативу. Це було непросто, нам не вдалось все, що ми хотіли. Gunia Project, бренд, який став одним з переможців у конкурсі саме в категорії "Народне мистецтво", займається опрацьовуванням традиції. У його засновниць Наталі Каменської та Марії Гаврилюк є досвід роботи з темою", — розповідає Тетяна Філевська.
І додає: " Gunia Project опрацьовує традиційні мотиви та ідеї, але подає це в сучасному дизайні, який відповідає сучасним очікуванням і вимогам. Продукт заразом несе в собі символи минулих сторіч, народної вишивки і барокової традиції ткацького мистецтва".
Дивіться також: "Ми на ділі підтверджуємо європейський вибір України": Піаніст Олексій Ботвінов про фестиваль Odessa Classics - 2021.