Новим керівником "Укрзалізниці" може стати Олександр Завгородній, який вже очолював компанію в статусі виконуючого обов'язки в 2015-2016 роках. Таке призначення може призвести до проблем для "УЗ", оскільки Завгородній під час перебування на посаді відзначився участю у низці корупційних скандалів, йдеться в матеріалі "Delo.ua".
Як пояснили ЗМІ, Завгородній був призначений головою "УЗ" за протекцією міністра інфраструктури Андрія Пивоварського в уряді Арсенія Яценюка без проведення конкурсу і узгодження з Кабміном.
Паралельно залізничник займався комерційною діяльністю: на членів його сім'ї зареєстровано відразу декілька компаній, що займаються інфраструктурою. Ще в період перебування Завгороднього на посаді головного інженера і першого заступника начальника Придніпровської залізниці пов'язані з ним компанії часто виявлялися переможцями тендерів на створення об'єктів залізничної інфраструктури.
Після отримання Завгороднім посади керівника "УЗ" експерти вказали на корупціогенні ризики через тісний зв'язок залізничника з компаніями його сім'ї.
"У квітні 2016 року вийшло нове журналістське розслідування, в якому стверджувалося, що після того, як вже екс-кервник "УЗ" Олександр Завгородній завершив керувати компанією, фірма його брата залишилася винна "Укрзалізниці" близько мільйона гривень. "А.С. Інжиніринг Груп" сім'ї Завгороднього заборгувала "Одеській залізниці" майже мільйон гривень за користування вагонами і зберігання вантажу", - розповіло ЗМІ.
Тоді ж нардепи опублікували звернення до керівництва країни з приводу корупційних дій голови "УЗ": "Йшлося про масштабні зловживання в.о. голови правління "Укрзалізниці", зокрема, співпраця залізниці з компаніями і банками, пов'язаними з сім'єю Віктора Януковича".
У ЗМІ також нагадали про протидію Завгороднього боротьбі з контрабандою: він був категорично проти навігаційної системи контролю за рухом поїздів, яка б дозволила вирішити цю проблем.
Призначення Завгороднього на пост керівника "УЗ" ЗМІ пояснює впливом "смотрящих" за галуззю, які поставили перед залізничником завдання забезпечити роботу компанії в інтересах "правильного" олігарха, максимально скоротити пасажирські перевезення і довести парк локомотивів до стану повної непридатності.
"Очевидно, що нинішня влада на кілометр до державних посад не повинна підпускати настільки токсичного персонажа часів Порошенко з довжелезним корупційним шлейфом", - констатувало ЗМІ.
Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram
Автор: Іван Бойко