Федерація роботодавців України вимагає введення тимчасової заборони експорту металобрухту
Федерація роботодавців України вимагає введення тимчасової заборони експорту металобрухту

Федерація роботодавців України вимагає введення тимчасової заборони експорту металобрухту

«Експортне мито на металобрухт у розмірі 58 євро за тонну вже не стримує експортерів»

Федерація роботодавців України вимагає від Кабінету Міністрів введення тимчасової заборони експорту металобрухту до 31 грудня 2023 року. Про це йдеться у відповідному листі на адресу прем’єр-міністра Дениса Шмигаля.

Федерація роботодавців України вимагає введення тимчасової заборони експорту металобрухту - Фото 1

(для ознайомлення натисніть на зображення)

Як йдеться у листі, після відновлення світової економіки у постконовірусний період спричинило різке зростання цін на сировину, у тому числі, на металобрухт. Відповідно, збільшився і обсяг експорту. «Експортне мито на металобрухт у розмірі 58 євро за тонну вже не стримує експортерів, оскільки його співвідношення до вартості брухту скоротилось з 26,8% до 13,5%, що нівелює ефект від введення мита. Таким чином, цілком вірогідно, що з такою динамікою обсяги експорта металобрухту до кінця 2021 року можуть перевищити 1,5 млн т. А це половина заготівлі брухту у 2020 році».

У Федерації роботодавців також підкреслили, що металобрухт – це критична сировина для декарбонізації української металургії. «Саме його використання дозволяє зменшити споживання первинної сировини і за рахунок цього скоротити викиди СО2 металургією на 60% та на 1 тонні переробленого брухту зекономити 1,4 т. залізної руди і 740 кг вугілля».

Нагадаємо, Верховна Рада у квітні 2021 року ще на 5 років подовжила дію норми про обкладання митом у 58 євро за тонну експорту відходів та брухту чорних металів. Мета документа - збереження дієвого механізму правового регулювання експорту металобрухту і зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку задля першочергового забезпечення потреб вітчизняної обробної промисловості, формування умов відбудови об’єктів інфраструктури, приведення економіки у відповідність до новітніх екологічних вимог.

Джерело матеріала
loader
loader