Міністр інфраструктури Олександр Кубраков переконав наглядову раду рекомендувати уряду призначити на посаду в.о. голови правління Укрзалізниці екс-топ-менеджера компанії SCM Олександра Камишина, оскільки має намір підвищити ефективність компанії. Про це пише видання РБК-Україна.
Видання нагадує, що виведення "Укрзалізниці" з передбанкрутного стану і перетворення компанії на фінансово успішне й ефективне підприємство - одне з основних завдань, яке поставив перед міністром інфраструктури Олександром Кубраковим президент Володимир Зеленський.
Як повідомляють співрозмовники РБК-Україна в Мінінфраструктури, неформально саме УЗ, а не "Укравтодор" або інші інфраструктурні галузі, стала пріоритетним напрямком роботи міністра з першого дня призначення.
"Катастрофічне фінансове та матеріально-технічне становище компанії ні для кого не було секретом. Однак саме за Кубракова не тільки запросили реальні цифри за станом підприємства, а й продемонстрували готовність швидко виправляти ситуацію, зазначають співрозмовники в УЗ" - пишуть журналісти. "При цьому міністр не став розводити "потьомкінські села" з дорогим аудитом, а зібрав представників ключових напрямків і поставив завдання знайти якомога ефективніші шляхи розв'язання проблем за цими напрямками. Фактично, це і стало основою "плану очікувань", який Кубраков озвучив у Facebook, а до цього обговорював з головою наглядової ради Шевкі Аджунером", - йдеться в матеріалі.
Зокрема, при Міністерстві інфраструктури створюється Антикризовий штаб "Укрзалізниці", основним завданням якого буде контроль необхідних для української залізниці рішень. Роботу штабу Кубраков буде контролювати особисто.
Учасники ринку зазначають, що рішення створити штаб, а не призначати Кубракова безпосередньо главою УЗ – найкращий з можливих варіантів залучення міністерства у контроль над ситуацією в компанії. Адже так не порушуються принципи корпоративного управління і не створюються передумови для конфлікту інтересів, йдеться в статті.
"Вважаю, що головними завданнями для розвитку галузі, які необхідно втілити в найкоротші терміни є: підвищення тарифів на вантажні перевезення, адже без ринкових тарифів нормальний розвиток "Укрзалізниці" неможливий; налагодження закупівлі електроенергії безпосередньо у виробника – "Енергоатому"; залучення на український ринок міжнародних інвесторів; закупівля нових поїздів і локомотивів. Впровадження цих рішень у найкоротші терміни – це те, чого ми очікуємо від нового глави Укрзалізниці", - написав міністр.
Ці та низку інших завдань в найближчі місяці повинен буде почати вирішувати Олександр Камишин – новий в.о. голови правління УЗ в статусі антикризового менеджера, який до цього був радником Кубракова.
"Кандидатуру Камишина вже підтримала наглядова рада компанії. Співрозмовники в Мінінфраструктури зазначають, що цьому передувала тривала переговорна робота Кубракова з наглядовою радою, оскільки Камишин є саме креатурою міністра. Варто зазначити, що у Камишина є досвід в роботи у великих промислових групах, зокрема в SCM. Крім того, протягом останніх 10 років Камишин був видавцем журналу Latifundist. З січня 2020 року обіймає посаду керуючого партнера інвесткомпанії Fortior Capital, яка консультує найбільші аграрні та інфраструктурні компанії України", - йдеться у матеріалі.
За словами одного з впливового учасника ринку, на якого посилаються автори, сьогодні для керівника УЗ важливо не тільки й не стільки розбиратися "в стрілках і локомотивах", скільки вибудовувати правильні та ефективні фінансові моделі управління.
Водночас, за його словами, амбіція міністра щодо УЗ – продемонструвати, що з корумпованого "монстра", на якого вже давно всі махнули рукою – зробити привабливу для інвесторів компанію. "Це вдалося зробити з "Укравтодором", але тут масштаби на порядок більші. Саме тому, коли УЗ покаже перші реальні успіхи, – це буде індикатором, що ситуацію вдалося зрушити з мертвої точки. В першу чергу - завдяки зусиллям міністра", - резюмує він.
Автор: Григорій Бондар