/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F2a36fd9ba7fab809d8054f0d91dbdfde.png)
Українські політики витратили на рекламу у Facebook $1,2 млн за перше півріччя 2021 року
За першу половину 2021 року українські політики витратили на рекламу у Facebook $1,2 млн. Це на третину більше, ніж за той самий період у 2020 році (тоді було 850 тисяч доларів).
Про це пише рух «Чесно» у своєму дослідженні, базованому на основі даних бібліотеки Facebook-реклами.
Найбільші витрати припали на сторінки екскандидата у народні депутати від партії «За Майбутнє» Олександра Шевченка, партії «Слуга Народу» та колишнього прем'єр-міністра Арсенія Яценюка.
Аналітики зазначили, що середньомісячні витрати на поширення рекламних дописів зросли зі $141 тис. у першому півріччі 2020 року до $205 тис. за той же період 2021 року.
Найбільше грошей витрачають індивідуальні сторінки політиків. В середньому 31% від загальних витрат на політичну рекламу у Facebook. В середньому 23% витрат припадає на сторінки, які неможливо чітко ідентифікувати, втім, вони активно просувають контент за та/чи проти політиків та партій. А от видатки з партійних сторінок становлять в середньому 18%.
Хто витрачає найбільше?
Перше місце за витратами займає сторінка Олександра Шевченка, який навесні балотувався до Верховної Ради у 87-му окрузі й є членом партії «За Майбутнє».
У 2021 році він витратив $49,2 тис. Загалом від червня 2019 року його сторінка вклала у рекламу майже $130 тис.
На другому місці за витратами на рекламу у Facebook — головна сторінка партії «Слуга Народу», яка вклала понад $47 тис. Якщо у минулі роки акцент на рекламі у Facebook робили лише під час виборів, то у 2021 році сторінка активна і не під час виборів.
На третьому місці опинилася сторінка Арсенія Яценюка, який лише у 2021 році вклав у рекламу $40 тис. Політик рекламує дописи з різними привітаннями, уривками ефірів або закликами ставити лайки і часом платить до $3 тис. за один пост.
![]()
Нагадаємо, що після масштабної критики на адресу Facebook через використання соцмережі для маніпулювання громадською думкою під час виборів президента Сполучених Штатів Америки 2016 року корпорація змінила глобальну політику протидії дезінформації та втручанню у виборчий процес. Тепер у фейсбука одна з найпрозоріших систем контролю та перевірки інформації.
Фото: рух «Чесно»

