Бренд національної мережі магазинів-дискаунтерів АТБ - найдорожчий в українській ритейл-галузі. Також АТБ увійшов до п'ятірки найдорожчих брендів України.
Про це свідчать дані рейтингу "Топ-100 українських брендів" видання про інвестиції InVenture.
Бренд АТБ, під яким працюють корпорація і мережа магазинів-дискаунтерів українських бізнесменів Геннадія Буткевича, Віктора Карачуна і Євгена Єрмакова, зріс у ціні за час з 2019 року більш ніж на 47% до $ 247 млн.
"Рейтинг складений на основі даних і розрахунків дослідницької компанії MPP Consulting. За минулий кризовий рік загальна вартість першої сотні українських брендів збільшилася на 1,4% і зараз становить $ 6,2 млрд", — відзначають укладачі рейтингу.
Водночас для сотні найдорожчих брендів України з галузі ритейлу не набралося навіть на топ-10 — всього 8 операторів роздрібних мереж увійшли до списку найдорожчих українських брендів.
АТБ - безсумнівний лідер галузі по капіталізації бренду. Наступні за ним мережі "Епіцентр" і "Сільпо" розташувалися у другій двадцятці рейтингу на 23 і 24 місцях відповідно, а бренд мережі" Фора", втративши майже 6% вартості, посів 36 місце в сотні найдорожчих українських брендів. Навіть сума вартості брендів цих мереж нижче капіталізації бренду АТБ.
Мережа Novus змогла збільшити вартість бренду на 28%, але це забезпечило їй місце лише в п'ятій десятці сотні найдорожчих брендів України — на 42-й позиції. Вартість брендів мереж "Еко Маркет" і "Велика Кишеня" зазнали найбільш відчутних збитків у галузі — "мінус" 20% і "мінус" 25,38% відповідно. Як наслідок вони замикають галузевий рейтинг за вартістю брендів, а в загальній сотні найдорожчих українських брендів розташувалися в 9-й десятці.
Завдяки лідерам галузі, в тому числі АТБ, ритейл показав зростання середньої капіталізації брендів на третину, хоча окремі помітні учасники ринку і здають свої позиції: "Лідерами падіння стали представники ритейлу. Зокрема, "Велика Кишеня" і "Еко маркет" (зниження відповідно на 16 і 11 пунктів). Перша з торгових мереж втратила позиції за рахунок зміцнення Novus, а "Еко маркет" тіснять з ніші "магазин біля дому" та лідери галузі "АТБ". Але треба зазначити, що в цілому галузь збільшила вартість своїх брендів на третину, за рахунок лідерів".
АТБ став єдиним мережевим ритейлером, якому вдалося створити один з найдорожчих українських брендів і увірватися на топові позиції: "Максимальну кількість місць в рейтингу Топ-100 брендів України 2020 року займають бренди, які асоціюються з харчовими продуктами, переробкою молока і виробництвом алкоголю, пива і безалкогольних напоїв. Кожна друга назва в першій сотні - з цих секторів. Далі йдуть ритейл, фармацевтичне виробництво, паливо та енергетика, госптовари. Найменше представництво мають логістика, фінансові та телекомунікаційні послуги та ювелірна галузь", — зазначили укладачі рейтингу.
АТБ стає одним з найпотужніших флагманів української економіки, а раніше мережа вже зробила революцію в уявленні про неї: АТБ посів перше місце серед вітчизняних компаній за обсягами прибутку, витіснивши звідти багаторічних незмінних лідерів - ресурсно-сировинні державні монополії.
За результатами роботи у 2020 році група компаній "АТБ", що включає підприємства у сфері виробництва та продажу харчових продуктів, роздрібної торгівлі, управління активами, оновила власний історичний рекорд за обсягом сплачених податків і зборів до бюджетів різних рівнів, досягнувши позначки в 15,8 млрд грн — це на 26% більше, ніж у 2019 році. А компанія "АТБ-Маркет", що входить в корпорацію "АТБ" і керує мережею національного масштабу більш ніж з 1 200 магазинів-дискаунтерів, за підсумками 2020 року очолила галузевий рейтинг платників податків серед компаній роздрібної торгівлі й увійшла до топ-15 найбільших платників податків України. Також корпорація "АТБ" визнана найбільшим внутрішнім інвестором: її інвестиції в національну економіку України складають 12 млрд грн.
Автор: Григорій Бондар