Приватбанк лобіює інтереси ТОВ "ВіДі Юнікомерс" або його партнерів при закупівлі інкасаторських автомобілів - експерт
Приватбанк лобіює інтереси ТОВ "ВіДі Юнікомерс" або його партнерів при закупівлі інкасаторських автомобілів - експерт

Приватбанк лобіює інтереси ТОВ "ВіДі Юнікомерс" або його партнерів при закупівлі інкасаторських автомобілів - експерт

 Ілюстрація REUTERS

Умови тендеру на закупівлю броньованих інкасаторських автомобілів, який оголосив Приватбанк, прописані таким чином, що перемогти в ньому можуть лише ТОВ "ВіДі Юнікомерс" або його партнери.

Про це пише політичний експерт Володимир Цибулько у своєму блозі на сайті Корреспондент.net.

За його словами, якщо не знати специфіку різних моделей автомобілів, умови тендеру, вартість якого більше 250 млн гривень, можуть здаватися цілком прийнятними.

"Щоб оцінити "красу гри", потрібно проаналізувати всі висунуті до автомобілів вимоги в комплексі", - пише експерт.

Вимоги за кожним параметром, таким як об'єм двигуна (не менше 1 900 куб. см), потужність (не менше 130 кінських сил), не виглядають надмірними, але блокують участь окремих моделей автомобілів.

"Наприклад, у автомобілів Renault, які проходять за іншими параметрами, потужність двигуна 125 кінських сил. Тобто ось вже є один показник, за яким можна відсіяти частину претендентів. При цьому очевидно, що різниця максимальної потужності в 5 кінських сил - не принципова. Але добре, у замовника є своє бачення", - зазначає Володимир Цибулько.

Так само загалом нормальними є вимоги до вантажопідйомності (не менше 1 600 кг). Але є додаткові пункти, зокрема до кількості колес на задній осі, за якими відсіюються інші потенційні конкуренти.

"Таким чином, якщо скласти всі параметри, відсіваються практично всі представлені на ринку моделі, за винятком автомобілів Peugeot і Citroën", - наголошує експерт.

Крім того, в вимогах до тендеру прописано, що учасник повинен надати довідку від імпортера базового фургону про наявність гарантій щодо подальшого сервісного обслуговування.

"Тобто подаючись на тендер, компанія завчасно повинна налагодити партнерські відносини з імпортером Peugeot і Citroën та отримати необхідні документи. Таким чином виходить, що для компаній, які працюють з автомобілями інших марок, практично безглуздо брати участь в цьому тендері, адже умови прописані під транспорт конкретних марок", - зазначає Володимир Цибулько.

За його словами, оскільки ринок спецтранспорту не надто широкий, з великою імовірністю можна сказати, хто стане переможцем тендеру за таких умов.

"Це компанія "ВіДі Юнікомерс", яка входить в ViDi Group Віталія Джуринського або партнери з їхньої орбіти. До речі, саме "ВіДі Юнікомерс" виграла згаданий тендер на постачання автомобілів Ощадбанку в 2017 році. А на початку серпня 2021 року ця ж компанія поставила Ощадбанку 60 броньованих автомобілів за 130 млн гривен", - пише він.

Експерт наголошує, що такі умови тендеру виникають резоні питання до організаторів і створює загрозу закупки автомобілів за завищеними цінами.

"Якщо про такі явно неконкурентні умови тендера стає відомо заздалегідь - його проведення має бути зупинено для проведення відповідних перевірок. В ідеалі – тендерні вимоги повинні бути змінені, аби всі учасники закупівель були в рівних умовах", - вважає він.

Автор: Григорій Бондар

Джерело матеріала
loader