Іван Шестаков, Megogo: «Ми не плануємо монетизувати аудіогіди — це соціальний проєкт»
Іван Шестаков, Megogo: «Ми не плануємо монетизувати аудіогіди — це соціальний проєкт»

Іван Шестаков, Megogo: «Ми не плануємо монетизувати аудіогіди — це соціальний проєкт»

Іван Шестаков, Megogo: «Ми не плануємо монетизувати аудіогіди — це соціальний проєкт»

З нагоди тридцятиріччя Незалежності України платформа Megogo створює 30 аудіогідів українськими музеями, заповідниками, замками та іншими культурними пам’ятками. Тристоронній меморандум 17 серпня в Маріїнському палаці підписали директор зі стратегічного розвитку Megogo Іван Шестаков, міністр культури та інформаційної політики Олександр Ткаченко та голова Державного агентства розвитку туризму України Мар’яна Олеськів. Ініцювала проєкт дружина президента Олена Зеленська.

Аудіогіди українською та англійською з’являться у:

  • Палаці Потоцьких у Тульчині Вінницької області;
  • Національному музеї космонавтики імені Корольова в Житомирі;
  • Національному музеї історії України в Другій світовій війні в Києві;
  • Національному заповіднику «Давній Галич» в Івано-Франківській області;
  • Національному музеї Голодомору-геноциду в Києві;
  • Національному музеї історії України в Києві;
  • Національному науково-природничому музеї НАН України в Києві;
  • Києво-Печерській лаврі в Києві;
  • Музеї науки Малої академії науки України в Києві;
  • Державному історико-культурному заповіднику в Луцьку;
  • Палаці Лозинського у Львові;
  • Національному музеї імені  Андрея Шептицького у Львові;
  • Музеї Івана Георгія Пінзеля у Львові;
  • Національному історико-археологічному заповіднику «Ольвія» В Миколаївській області;
  • Аккерманській фортеці в Одеській області;
  • Полтавському краєзнавчому музеї ім. В.Кричевського;
  • Національному музеї-заповіднику українського гончарства в Полтавській області;
  • Тараканівському форті в Рівненький області;
  • Замку у Збаражі;
  • Печерах Атлантида в Хмельницькій області;
  • Закарпатському обласному краєзнавчому музеї імені Легоцького;
  • Харківському історичному музеї імені Сумцова;
  • Державному історико-культурному заповіднику «Межибіж» в Хмельницькій області;
  • Шевченківському національному заповіднику в Черкаській області;
  • Національному історико-культурному заповіднику «Чигирин» в Черкаській області;
    Національному історико-культурному заповіднику «Качанівка» в Чернігівській області;  Кіровоградському обласному краєзнавчому музеї;
  • Садибі Кеніґа в Сумській області;
  • Дніпропетровському художньому музеї;
  • Хотинській фортеці в Чернівецькій області.

Над створенням аудіогідів працює команда Megogo Audio; матеріалами допомагають Міністерство культури та інформаційної політики та самі музеї. Загалом на виробництво сценарію для одного аудіогіду Megogo потрібно близько місяця — це робота для близько 10 людей. Окрім перевірки фактів в історіях, які треба погоджувати з музеями, медіасервіс відбиратиме «голоси» та аудіооформлення гідів. Перший з аудіогідів — власне, Маріїнським палацом — вийшов  у травні.

Усі витрати на виробництво покриває Megogo. Медіасервіс не планує ані монетизувати цей проєкт, ані інтегрувати в аудіогіди свій бренд або іншу рекламу. Кажуть, що хочуть зробити щось масштабне для України, тому проєкт — соціальний. Megogo поки що затверджує план випуску аудіогідів, але передбачає, що випускатиме їх поступово.  

Директор зі стратегічного розвитку Megogo Іван Шестаков в бліцінтерв’ю MediaSapiens розповів про  зобов’язання медіасервісу, розробку формату та роботу над аудіо гідами, а також майбутнє проекту.

Іване, на яких умовах ви погодилися брати участь в цьому проєкті? Чи була у вас свобода дій? Які маєте зобов’язання?

— Головне наше зобов’язання — створити 30 аудіогідів вчасно. У нас є план виробництва, якого ми будемо дотримуватись. Також потрібно погодити з усіма музеями всі матеріали, щоб вони були достовірними. Поза тим у нас досить багато свободи.

Перед собою ставимо завдання розповідати історії цікавою та зрозумілою мовою. Адже впевнені, що саме розповідати історії в аудіо нам добре вдається.

Згідно з планом, коли маєте завершити проєкт чи презентувати його частину?

— Ми поступово випускатимемо аудіогіди до кінця року. Подивимося, як буде йти процес погодження та перевірка фактів.

Який бюджет проєкту? Хто покриває ці витрати? Скільки коштував гід для Маріїнського палацу?

— Megogo робить це власним коштом. Щ ж до бюджету виробництва, то, мабуть, буде недоречно розкривати ці цифри. 

Плануєте монетизувати цей проєкт чи він соціальний та іміджевий? 

— Не плануємо монетизувати, він соціальний. Нам хочеться робити щось масштабне в Україні, адже саме тут ми живемо. Є речі, про які варто розповідати. Якщо ми можемо зробити так, аби українська культура була доступнішою, то чому б це не зробити?

Які аудіогіди брали за взірець під час розробки? Чи орієнтувалися на аудіогіди з інших країн? На які формати?

— Ми переслухали багато різних форматів і намагалися зробити мікс — такий, який підходить саме для нас. Ми з’ясували: неможливо взяти щось, що добре працює в одній країні, адаптувати це й запустити в іншій країні. На жаль, це не спрацьовує. Аналізували багато й намагалися зробити те, що буде цікаво саме Україні.

Як тестуватимете аудіогіди? Чи проводили фокус-групи абощо?

— Фокус-групи ми не проводимо до того часу, поки проєкт не буде готовий. Якщо це новий формат,  порівнювати його нема з чим. Проте ми стежимо за статистикою. Якщо певні аудіогіди показуватимуть гірший результат, ніж інші, ми аналізуватимемо, чому так відбувається, та будемо переробляти або оптимізувати їх. 

Яка команда працюватиме над створенням аудіогідів? Скільки людей працюють над одним аудіогідом?

— Працюватиме команда Megogo Audio, яка займається виробництвом аудіопроєктів всередині Megogo. З матеріалами нам допомагають Міністерство культури та інформаційної політики, Державне агентство розвитку туризму та, власне, музеї. Над одним аудіогідом працює до десяти людей.

Скільки часу займає розробка сценарію?

— Приблизно місяць.

Хто озвучуватиме аудіогіди? Як проходитиме відбір голосів?

— Під кожний музей, кожну історичну споруду команда добиратиме окремих акторів. У нас є певний пул. Ми вже поводили попередній добір й будемо дивитися, чи підходять їхні голоси та рівень підготовки для кожного з аудіогідів. Так само з музикою та всім аудіооформленням.

Чи інтегруватимете свій бренд у контент аудіогідів? Загалом, чи буде реклама в аудіогідах?

— Реклами Megogo в аудіогіді не буде. Але ми обов’язково вкажемо в описі всіх стейкхолдерів проєкту, як це вказано в аудіогіді Маріїнським палацом. У нас немає бажання це монетизувати та використовувати як промо. Ми пишаємось тим, що всі аудіогіди будуть доступні на Megogo.

Більше ніякі бренди не будуть представлені в аудіогіді. Це не комерційний проєкт.

Плануєте готувати аудіогіди для закордонних пам’яток?

— Звичайно, ми можемо. Створивши аудіогід Маріїнським палацом, ми зрозуміли, що це працює та подобається людям. Крім того, з таких проєктів можуть народжуватися нові ініціативи. Зробимо ці 30 аудіогідів і подивимося, що можемо робити далі.

Ми вміємо добре розповідати історії, тому можемо робити це де завгодно. Можемо розширювати ці проєкти на інші країни, але в пріоритеті — Україна та країни Східної Європи.

Є плани, окрім аудіогідів, — можливо, аудіосеріали про ці місця?

— Аудіосеріали ми вже робимо. У нас аудіогіди — це про місця, а аудіосеріали — це про історії людей.  

Фото: Фейсбук Івана Шестакова

Теги за темою
Ринок
Джерело матеріала
loader
loader