Медіабізнес та ЗМІ виступили проти мораторію на рекламу медпрепаратів
Медіабізнес та ЗМІ виступили проти мораторію на рекламу медпрепаратів

Медіабізнес та ЗМІ виступили проти мораторію на рекламу медпрепаратів

У зверненні, яке направили до Офісу президента та РНБО, закликають скасувати доручення Кабміну про мораторій на рекламу ліків у ЗМІ.

Українська Асоціація медіа бізнесу, НСЖУ та Асоціація незалежних регіональних видавців виступили проти мораторію на рекламу ліків у ЗМІ.

Спілка журналістів, Асоціації видавців і власників медіабізнесу пояснили, що підтримують зусилля президента та уряду, спрямовані на захист здоров'я населення та розбудову ефективної системи охорони здоров'я.

Проте, за їхніми словами, цей мораторій не є ефективним у "мінімізації шкідливого впливу самолікування". Рішення про заборону рекламу ліків запроваджується без консультацій з медіа-компаніями та загрожує посилити кризові явища в українських ЗМІ.

Наведення у ЗМІ відомостей рекламного характеру про лікарські засоби, медичні вироби, методи профілактики, діагностики, лікування і реабілітації — це насамперед інформування населення. Ця інформація завжди супроводжується закликом про неприпустимість самолікування. А рекламуються винятково безрецептурні засоби профілактики та лікування захворювань.

"ЗМІ є відповідальними джерелами інформації, у яких за зміст рекламних оголошень відповідальність несе ідентифікований замовник, а медіа дотримуються встановлених законодавством вимог до реклами лікарських засобів. Чинне законодавство у сфері реклами відповідає світовим стандартам, згідно з якими безрецептурні препарати можна рекламувати дотримуючись певних правил (попередження про небезпеку самолікування), — йдеться в повідомленні.

Ініціатори звернення звертають увагу, що запровадження мораторію — це фактично заклик ігнорувати чинний закон України "Про рекламу" і карати ЗМІ, які таки розміщуватимуть легальну рекламу лікарських засобів.

Представники медіабізнесу та журналісти звернули увагу, що у ЗМІ є два способи існування:

  • самостійно заробляти кошти та ставати незалежними на благо аудиторії,
  • або отримувати дотації від власників, які вимагають лояльності, що суперечить інтересам суспільства.

Заборона на рекламу лікарських засобів – це крок проти економічної стійкості частини українських ЗМІ. У окремих національних медіа частка такої реклами коливається від 15 до 45%, відповідно, звуження можливостей для ЗМІ отримувати ринкові доходи призведе до скорочення медіавиробництва та погіршить доступ українців до суспільно важливої інформації. Відсутність цих доходів є загрозою інформаційній безпеці, а варіанту заміщення рекламних втрат РНБО не запропоновано.

Фахові медіа — це якраз ті джерела інформації, які допомагають мешканцям України бути поінформованими щодо шкоди самолікування, відповідально ставитись до власного здоров'я та уникати впливу шахрайських схем у медицині (у тому числі щодо вживання фальсифікатів замість ліків) та вміти відрізнити підробки.

Реклама ліків та медичних послуг є потужним інструментом конкуренції серед виробників та аптечних мереж. Це допомагає людям отримувати доступ до медичних послуг та ліків вищої якості за більш привабливою ціною. Саме тому Асоціації видавців та Спілка журналістів наголошують на шкідливості заборони реклами ліків в Україні і закликають не запроваджувати мораторій на рекламу ліків у ЗМІ. При цьому організації готові до діалогу з питань покращення інформування українців про загрозу самолікування та про актуальні національні ініціативи з охорони здоров’я.

Нагадаємо, що в Україні можуть заборонити рекламу ліків на телебаченні та радіо. Експерти розповіли, чим це загрожує фармацевтичній та медійній галузям.

Підписуйтесь на наші канали у Telegram та Viber.

Джерело матеріала
loader
loader