21 жовтня у першому читанні Верховна Рада ухвалила законопроєкт №6055, який реформує Національну комісію для регулювання сфери електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового звʼязку. «За» проголосували 230 депутатів/ок.
Прийнято за основу проект Закону "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку", #ЗП6055 pic.twitter.com/vV9YnIAQGI
— Верховна Рада України (@verkhovna_rada) October 21, 2021
Комісія працюватиме замість Нацкомісії регулювання у сфері звʼязку та інформатизації, діяльність якої регулювалася законом «Про телекомунікації». Його положення не цілком відповідають вимогам загальноєвропейського законодавства.
Новий регулятор буде:
- визначати населені пункти без інтернету, мобільного зв’язку та забезпечуватиме надання таких послуг;
- здійснювати державний нагляд (контроль) за діяльністю операторів/провайдерів та надавачів поштових послуг;
- здійснювати позасудове врегулювання спорів між споживачами та операторами/провайдерами й позасудове врегулювання спорів щодо доступу до інфраструктури;
- моніторити якість електронних комунікаційних послуг.
- Закріплення правового статусу регуляторного органу на законодавчому рівні, його повноважень та незалежності повністю відповідає європейським підходам. Це створить передумови для входу України в Єдиний європейський цифровий ринок, оскільки сфера електронних комунікацій є основою для розвитку цифрових послуг.
Цей законопроєкт необхідний для подальшої інтеграції в Єдиний цифровий ринок з ЄС, який відкриває Україні нові можливості доступу до онлайн-ринків та е-послуг країн ЄС.
Нагадаємо, що в Офісі ефективного регулювання BRDO вважають, що законопроєкт у теперішньому вигляді не відповідає нормам Конституції та міжнародним зобов’язанням в рамках Угоди про асоціацію з ЄС.
Наприклад, законопроєкт передбачає, що президент України створює Експертну раду з питань цифровізації, який впливає на призначення та звільнення членів регулятора.
В Офісі ефективного регулювання вважають, що ця норма суперечить ст. 106 Конституції України – у ній вказано, що президент не має повноважень, пов'язаних з підзвітністю регуляторного органу.
Фото: пресслужба ВР