/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F75741311ec98e339b3c816528ddd6b3f.jpg)
Списуючи вагони за віком, влада дає заробити конкретним людям, знищуючи при цьому державну Укрзалізницю – Соколов
Про це заявив заступник голови ГО "Всеукраїнська Аграрна рада" Михайло Соколов на прес-конференції, присвяченій питанням списання вагонів у зв'язку зі скороченням терміну експлуатації, пише РБК.
Підпишіться на Знай у Google News! Тільки найяскравіші новини!
Підписатися"Давайте ми подивимося публічну звітність УЗ, яку вона розміщує на порталі, щодо того, що у неї відбувається з шляхами. У неї 25% основних шляхів знаходиться в стані, який потребує капітального ремонту. А ще 10% потребує реконструкції. А скільки ж реконструюється за рік? Та нічого не реконструюється. Відсоток, в кращому випадку - кілька відсотків від потреби. Чи не від загальної протяжності, а від потреби!» ,- розповів Соколов.
За його словами, основна причина низької оборотності вагонів на залізниці в даний час - не в самих вагонах, а в поганому стані шляхів, по яких неможливо їздити з високою швидкістю, і в дефіциті тяги. При цьому зараз Укрзалізниці пропонують інвестувати не в їх оновлення, а в покупку нових вагонів на заміну тих, що будуть списані за віком рішенням Мінінфраструктури.
"Тепер питання. Як при таких чудових показниках, в тому числі і фінансових, коли УЗ у нас щороку у збитках, коли у неї ось такий обсяг накопичених і не відремонтованих шляхів, на 98% зношені локомотиви, і вже є заборгованість в 36 млрд грн, Вони збираються взяти ще 50 млрд. (на покупку нових вагонів – ред.)?» ,- висловив здивування Соколов.
Він підкреслив: ремонтувати колії і купувати Локомотиви потрібно вже сьогодні, інакше УЗ буде знищена. І саме цей напрямок, на думку експерта, має бути пріоритетним, а не надання можливості заробити власникам вагонобудівних компаній.
«У мене виникає питання: ті, хто готували цей наказ (про списання вагонів за віком, ред.), вони про УЗ думали? І відповідь, на мій погляд, "ні"! Таке відчуття, що вони думали тільки про одне - як зробити так, щоб власники підприємств вагонобудівних змогли, нарешті, заробити. Але якщо наша державна політика зводиться до того, щоб конкретні люди, нарешті, змогли заробити, то я вас вітаю: ми знову повернулися за часів Януковича», - резюмував Соколов.
Раніше гендиректор Федерації роботодавців і транспорту України Володимир Гусак заявив, що керівництву Укрзалізниці слід думати про закупівлю локомотивів, яких катастрофічно не вистачає, а не про покупку нових вагонів.
У свою чергу екс-міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що оновлювати рухомий склад «Укрзалізниці» потрібно, але в першу чергу необхідно модернізувати залізничну інфраструктуру і підвищити якість перевезень.

