Протягом грудня в Івано-Франківську йтиме виставка в рамках художньо-дослідницького проєкту “Ревізіоністський синдром”. Це перша колаборація письменника Юрія Андруховича та художника Нікіти Кадана, а також перша інтервенція Кадана в локальний контекст Франківська.
Виставка триває по 30 грудня у франківській Ратуші — нині це краєзнавчий музей.
В проєкті йдеться про політично обумовлене "переписування" мистецької історії, а також про так звану "узгоджену картину світу" — в тому числі у психічному вимірі.
Виставка сформована з фіктивних спогадів N. — невідомого франківського художника, що по пам’яті відтворив картини, побачені на спільній виставці східно- та західноукраїнських авангардистів у Станіславові в 1931-ому. Картини N. малював вже у зрілому віці — коли страждав на ревізіоністський синдром і вірив, що його розповіді про минуле впливають на перебіг подій та змінюють історичну дійсність. У франківській Ратуші представлено понад 50 робіт N. — решта, ймовірно, була втрачена або знищена опікунами як мотлох.
Разом з роботами N. у проєкті можна почути архівний 10-хвилинний запис харківської радіопередачі, який, ймовірно, є єдиним свідченням існування виставки у просторі та часі.
"Історія мистецтва деколи є ключем до політичної історії, — коментує Нікіта Кадан. — Втім, історію мистецтва легше любити. ЇЇ хочеться захистити від крові та політичного бруду. Вона кровоточить та п'є кров по-справжньому, як і належить будь-якій історії людських справ".
Проєкт створено за долучення дослідницької групи митців за участі Нікіти Кадана, Юрія Андруховича, Олександра Сушинського та Лєри Полянськової. Втілюють та організовують команди агенції proto produkciia та франківської галереї "Асортиментна кімната".
Читайте також:
Пам’ять і мистецтво: Як говорити про трагічні події минулого художньою мовою?
"Заземлення" в Києві: Про що виставка творів з арт-резиденцій в Соледарі.