В інстаграмі з'явився, мабуть, наймиліший український бренд. В акаунті “Творча Ба” продають речі, створені українськими бабусями: в'язані балаклави та рукавички, шопери з вишивкою та плетені сумки. Усе заради того, щоб бабусі займались рукоділлям вдома, не стоячи на морозі з надією на продаж.
Проєкт заснували студенти Київського національного економічного університету, які об'єдналися в соціально-підприємницьку організацію Enactus. Катерина Мислицька, співзасновниця "Творча Ба", розповіла BURO. як все працює.
Як з'явилася ідея проєкту?
“Нещодавно я виходила з метро і побачила бабусь, які в’яжуть у переході”, — сказала моя подружка з університету. Захотілося їх працю перенести в онлайн-режим, обмежити їх перебування на холоді. Навіть якщо це літо — вони все одно стоять на ногах і продають свої вироби. Це фізично важко навіть для мене, молодої людини. А бабусям це в рази важче. Ми вирішили, що класно буде, якщо вони в’язатимуть вдома, а ми будемо продавати це через інтернет. Вони отримуватимуть прибуток, працюючи вдома, не витрачатимуть час на продаж своїх виробів на вулиці і зможуть зв’язати ще більше виробів.
Як знаходите бабусь, готових до співпраці?
У нас є три варіанти. Перший: я або члени команди, наші знайомі чи друзі, беремо номер телефону у бабусі, що продає вироби на вулиці. Потім наша команда спілкується з нею та пропонує співпрацю. Ми переводимо їх роботу у формат “йдіть додому, в’яжіть, і ви заробите ті самі гроші без потреби стояти на вулиці”.
Другий варіант: діти або внуки пишуть нам в соцмережах та розповідають про своїх бабусь. Часто в бабусь є лише кнопковий телефон, і вони самі не можуть нам написати. Дуже класно, що вони мають таких онуків та дітей, які рекомендують своїх бабусь. Ми неодноразово повторюємо цим людям, що вони круті.
Третій варіант: бабусі самі пишуть до нас.
Хто створює дизайн?
Наша команда складається з фінансиста, економіста і маркетолога. І дизайн — це цікаве для нас питання. Але ми кажемо, що молодість — це наша сильна сторона, досвід — бабусина сильна сторона. Молодість дозволяє нам відчувати тренди, які зараз вирують. Ми тренуємо свою “наглядність” через Pinterest, дуже багато прикладів беремо звідти, щось міксуємо. Процес відбувається так: спочатку продумуємо щось з командою, потім показуємо дизайн бабусі. Вона, звісно, дає свої правки — без цього ніяк. Важливо, щоб річ була практичною, а не тільки красивою.
Деякі бабусі мають власні дизайни. Наприклад, ба Ірина сама придумує концепцію капорів. Вона може перев’язувати їх багато разів. І на це йде дуже багато часу.
Це класно, коли бабусі вникають в процес — ми дуже підтримуємо їх творчість. І річ виходить така класна, що молодь її купує. Ми надихаємося цим. Тому дизайн створюємо і ми, і бабусі.
Крім в'язаних виробів, ви продаєте шопери з вишивкою. Плануєте розширювати асортимент у майбутньому?
Шопери з вишивкою – кул історія для нас. Вони класно зайшли влітку. І ми чекаємо тепла, щоб продовжити їх продавати. Зараз вишивку на них роблять дві бабусі: ба Наталія і Лариса Степанівна.
Лариса Степанівна відповідає за квіти: такі історичні, саме “бабусині” візерунки. Ми також приймаємо передзамовлення: в нас часто роблять корпоративні замовлення на ручну вишивку.
Зараз ми в’яжемо косинки — в кінці лютого покажемо, що вийшло. Вони дуже молодіжні, але зроблені бабусиними руками. Також в нас є думки про те, щоб зробити магазин іграшок для дітей. Це буде іграшка від бабусі до онука, зроблена з любов’ю. В нас зібралося багато бабусь, які роблять іграшки і така історія, нам здається, що буде цікавою людям. Ось такі плани.
Дивіться також:
Gunia Project представили дроп до Дня закоханих.
Погляньте на колекцію українського бренду TG Botanical, яку презентують на Тижні моди у Копенгагені.