Термін, коли російські авіакомпанії мають повернути понад 400 орендованих літаків на суму майже $10 млрд, спливає 28 березня
Однак, іноземні лізингодавці втрачають надію на те, що Росія поверне їм їхні літаки, пише УНІАН із посиланням на Reuters.
За даними консалтингової компанії IBA, більшість літаків продовжують літати на внутрішніх російських маршрутах, хоча на Бермудських островах та в Ірландії, де більшість цих літаків зареєстровані, дію сертифікатів придатності призупинили, що зазвичай означає, що вони мають бути відсторонені від польотів.
«Я боюся, що ми станемо свідками найбільшої крадіжки літаків в історії комерційної цивільної авіації», – сказав доцент кафедри управління повітряним транспортом Сінгапурського технологічного інституту Володимир Білоткач.
За міжнародними правилами, подвійна реєстрація заборонена, але Росія вже перевела більше половини літаків, що належать іноземним державам, до власного реєстру. Уряд Росії також заявив, що 78 літаків російських перевізників не повернуться до Росії, оскільки заарештовані за кордоном.
Незважаючи на те, що літаки застраховані, безпрецедентний характер і масштаби потенційних збитків, ймовірно, означатимуть роки судових суперечок між лізингодавцями та страховиками, перш ніж будуть ухвалені будь-які рішення щодо виплат, вважають аналітики.
І навіть якщо літаки будуть вилучені, вартість відшкодування буде під питанням, тому що літаки повинні мати точні записи про технічне обслуговування, щоб переконатися, що вони були оснащені оригінальними запчастинами, які можна відстежити, – ще одна сфера, на яку спрямовані санкції Заходу проти Росії.
Як зазначає Reuters, деякі приватні російські авіакомпанії заявили про готовність повернути літаки орендодавцям, хоча незрозуміло, чи схвалить російський уряд ці дії.
У деяких випадках орендодавці мають гарантійні депозити, які можуть бути конфісковані та повинні допомогти покрити частину будь-яких збитків, але все одно лише частину вартості літака.
Європейське агентство з безпеки польотів (European Union Aviation Safety Agency, EASA) призупинило сертифікати придатності літаків усіх авіакомпаній РФ через санкції проти країни-агресора. Зазначається, що без сертифіката льотної придатності літак не може виконувати польоти. Документ видає орган цивільної авіації країни, де зареєстрований літак.
Раніше президент Росії Володимир Путін підписав документ, який фактично дозволяє російським авіакомпаніям використовувати літаки іноземних лізингодавців, незважаючи на їхню заборону.