/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F92%2F6e367c93079a9369ed7b3d466340697d.jpg)
Китай не замінить Європу: в Росії попереджають про складнощі з переорієнтацією експорту
Росія зіткнеться з великими складнощами, намагаючись переорієнтувати сировинний експорт із західних країн на Китай. Про це попереджають експерти інвестиційної компанії «Атон», пише Silk Bridge.
Аналітики порівняли імпорт Китаю з обсягом російського експорту, щоб оцінити можливості китайського ринку абсорбувати нові обсяги з РФ. Питання переорієнтації постало у зв'язку з санкціями проти РФ за вторгнення в Україну.
Китайський ринок величезний (його ВВП за 2021 рік становив $17,7 трлн), на нього припадає понад 50% загальносвітового споживання багатьох сировинних товарів, таких як сталь, нікель, мідь. При цьому в Китаї потужне власне виробництво — частка імпорту в загальному обсязі споживання становить лише 25%.
«Це обмежує можливості заміщення російськими товарами імпорту з інших країн, і переорієнтація російського експорту, що зараз обговорюється... на Китай може виявитися важчою, ніж здається на перший погляд», — звертають увагу експерти.
Обсяг експорту сталі з Росії до західних країн відповідає майже 70% від загального обсягу поставок сталі до Китаю, зазначає «Атон». Для нікелю та вугілля це відношення становить приблизно 50% та 40% відповідно. Обсяг експорту алюмінію з РФ у західні країни майже дорівнює обсягу імпорту цього металу до КНР.
«З іншого боку, Китай імпортує колосальні обсяги залізної руди — понад 1,1 млрд тон щорічно, на тлі яких експорт цієї сировини з Росії ледь помітний (всього 1% китайського імпорту). Те саме стосується міді — Китай імпортує 3,6 млн тон, а експорт із Росії становить лише 7% цієї величини. Китай — це ще й величезний ринок нафти: обсяг ввезення вп'ятеро перевищує експорт із Росії», — пишуть аналітики.
Спотові ціни на сталь на ринку Китаю становлять $809/тонну гарячекатаного прокату — майже на 50% нижче, ніж у Європі ($1577/тонна) і на 23% нижче за котирування FOB Чорне море ($1050/тонна), що обумовлено очікуваними перебоями в постачанні продукції. «Тому з погляду цін перенаправлення постачання до Китаю не обіцяє російським виробникам істотних економічних вигод», — наголошується в огляді.
Аналітики відзначили і зростання транспортних витрат компаній.
«Вартість транспортування зараз сильно збільшилася через те, що у компаній виникає безліч проблем із перевезенням: дефіцит контейнерів, обмеження на обробку вантажів у європейських портах, брак суден, які готові приймати вантаж на борт. Перенаправлення поставок з Європи до Китаю означає зростання відстаней і вартості перевезення — навантаження на і так перевантажений східний напрямок російських залізниць ще більше зросте. Ставки фрахту з далекосхідних портів також зростуть у порівнянні з нинішніми $20-25/тонну в Китай і $30-35/тонну в Індонезію через обмежену кількість суден, які обслуговують російські вантажі», - пишуть вони.


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F35d5d55e-7be7-44ec-938e-2fe4859f0278.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fd99ca0bd59b1f4c3f0ba90210c73c5a8.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F68%2F6d4d5d8d3adfac3f689c2d04eb5931d7.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F4ac66196c7ee8903e96a55edc9c74daa.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F1%2F850758329f550d9ecd3ce90f915d8b58.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F53%2Fb94ef5b0099d417ec640cacef33003f5.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fea8575bb0fe421ed2145722e4389fe3e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F419%2Fe752bcb062a32fe2e1ab2b260d932a9e.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F80904346f4ce6e4fc9301c5b316a6bce.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F3d02d149976e4c58c903514d15c1087d.png)