Порти на Дунаї можуть забезпечити не більше 10% довоєнного товарообігу – Мінінфраструктури
Порти на Дунаї можуть забезпечити не більше 10% довоєнного товарообігу – Мінінфраструктури

Порти на Дунаї можуть забезпечити не більше 10% довоєнного товарообігу – Мінінфраструктури

КИЇВ. 6 травня. УНН. Україна наразі може забезпечити не більше 10% довоєнного товарообігу через морські порти. Про це повідомив заступник міністра МІУ Юрій Васьков під час брифінгу, передає УНН.

Цитата

"У мирний час більш ніж 75% зовнішнього товарообігу держави відбувалося саме через морські шляхи. Порти, які на даний час або зачинені, або блоковані військовою агресією, через ці порти проходили більш ніж 90% загального товарообігу", — зазначив Васьков.

Деталі

Також заступник міністра інфраструктури поінформував щодо ситуації в портах.

За його словами, у портах Південний, Миколаїв, Ольвія, Одеса, Чорноморськ, Білгород-Дністровський вхід і вихід суден нині неможливий. Вони працюють лише з флотом, який станом на 24 лютого знаходився під обробкою. У порівнянні з мирним часом діяльність розгорнута лише на 20%, здійснюється виключно обробка залізничного та автомобільного транспорту всередину країни.

"У звичайному режимі працюють дунайські порти. Це порти Усть-Дунайський, Ізмаїл, Рені…Зараз вони спроможні забезпечити експорт або імпорт не більше ніж 10% від товарообігу, який у мирний час оброблявся усіма морськими торгівельними портами. Безумовно, ми вжили певних заходів, щоб збільшити обсяг переробки дунайських портів. За підсумками квітня порівняно з лютим переробка збільшилася майже в чотири рази", - розповів Васьков.

Також Васьков поділився результатами роботи щодо збільшення обсягів переробки дунайських портів. За підсумками квітня, у порівнянні з лютим, переробка збільшилася майже у 4 рази. На експорт-імпорт переробили близько 850 тис. тонн, з них 450 тонн — аграрні вантажі. У порівнянні з мирним часом, це приблизно до 15% товарообігу.

Заступник міністра МІУ додав, що разом із західними кордонами, де відбувається експорт та імпорт залізничним і автомобільним транспортом, зможемо до 35% вантажів вивезти або прийняти у порівнянні з необхідністю та наявністю тих вантажів, які очікують на експорт.

Васьков повідомив, що річка Дніпро не може бути задіяна, шлюз у Каховці захоплений. З Дніпра до Чорного моря вихід зараз недоступний.

За його словами, щодо пошкодження інфраструктури заступник МІУ розповів, що найбільше постраждав порт у Маріуполі. Також є пошкодження в портах Бердянськ, Ольвія, Чорномосрьк, Миколаїв.

Пошкодження у неконтрольованих Україною портах ми не можемо поки оцінити точно, але вже є розуміння, що йдеться про десятки мільярдів гривень. Точно можна буде порахувати, коли отримаємо доступ до інфраструктури.

Доповнення

Міністерство інфраструктури України прийняло наказ про тимчасове закриття окремих морських портів у зв'язку з повномасштабним вторгненням росії та триваючими бойовими діями. Йдеться про порти Бердянська, Маріуполя, Скадовська та Херсона.

Теги за темою
Україна
Джерело матеріала
loader
loader