Продюсер польського радіо «RMF Україна» розповів, як за 30 годин вдалося запустити цей проєкт для біженців
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fa308267ea5a4ec98e3cc171bbad1164d.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fa308267ea5a4ec98e3cc171bbad1164d.png)
Щоб відкрити польське радіо для українців медіагрупа «RMF Group» мала отримати спеціальну тимчасову ліцензію на радіомовлення від Управління електронних комунікацій у Польщі та затвердити її в українській Національній раді з питань телебачення і радіомовлення. Про це в інтерв’ю для сайту Нацради розповів продюсер радіостанції «RMF Україна» Ярослав Пйотерчак (ліворуч на фото).
«Обидві інституції негайно відреагували на наш запит, і ми отримали дозвіл на мовлення на нових частотах для радіо «RMF Україна». Спочатку ми отримали таку частотну ліцензію в Перемишлі, а через тиждень додатково в Грубешові», – сказав Ярослав Пйотерчак.
До складу «RMF Group» входить радіо «RMF FM», мережа польських молодіжних радіостанцій «RMF MAXXX» та радіо «RMF Classic» музично-культурного спрямування. У березні команда «RMF» запустила новий проєкт «RMF Україна». Ініціатором запуску радіо для українців був президент радіо «RMF MAXXX» Анджей Мелімонка на фото праворуч).
«Ідея народилася у перші дні російського вторгнення, коли він дивився репортажі з польсько-українських переходів, де тисячі біженців чекали на в’їзд до Польщі у гігантських чергах перед кордоном, – каже Ярослав Пйотерчак. – Усім біженцям, які були втомлені дорогою та відчули наслідки війни, довелося швидко відкрити «радіовікно надії».Ми хотіли розповісти їм якнайшвидше, щоб вони не втрачали віри, бо ми тут, у Польщі, чекаємо на всіх і ми відкриті для них».
Технологічний відділ «RMF Group» разом з оператором радіомовних станцій і регулятором телекомунікаційної діяльності в Польщі швидко обрали частоту в Перемишлі. Команду, каже продюсер, теж вдалося організувати швидко. «Одразу після 30 годин ми запустили першу радіомовну станцію «RMF Україна» у Перемишлі (2 березня), а 8 березня розпочали транслювати у Грубешові», – розповів Ярослав Пйотерчак.
Від початку радіо було орієнтоване на людей на кордоні, а також на тих, хто планує приїхати до Польщі з України.Трансляція йде українською, а також і англійською мовами. Слухачів інформують про прикордонні процедури, про можливості отримання допомоги в Польщі, про зміни в законодавстві, які польська держава запровадила для біженців.
Зараз за словами продюсера, програму радіо «RMF Україна» готують близько десяти людей. До них належать ведучі і журналісти «RMF MAXXX», але в основному це запрошені для проекту працівники. Серед них українські студенти, які щодня навчаються в Кракові, у тому числі з Краківської академії імені Анджея Фрича Моджевськєго. Є також журналісти з досвідом роботи на радіо, які приєдналися до команди «RMF Україна» за кілька днів після запуску станції.
«Ми дуже вдячні їм за таку швидку відповідь і за їх дивовижну відданість, – каже Ярослав Пйотерчак. – Вони проводять у нашій редакції і в студії багато годин щодня, іноді навіть не хочуть виходити з радіо після завершення робочого дня і пропонують подальшу допомогу у створенні програми, вебсайту чи у соціальних мережах».
Нагадаємо, після 24 лютого у країнах Європи було створено й інші радіостанції для біженців та переселенців з України.
У березні в Чехії розпочало роботу «Радіо Україна». Інтернет-радіостанція веде цілодобове мовлення. В ефірі звучить багато української музики та програми, покликані допомогти людям, які переїхали в Чехію через війну в Україні. «Радіо Україна» розповідає біженцям, як облаштуватися на новому місці, записати дітей до школи чи садка, де отримати потрібну їм послугу. Мовлення орієнтоване не лише на дорослих, а й на дітей, для яких ведучі радіостанції щодня читають казки.
28 березня в інтернеті на в українському ефірі почало мовити «Радіо українських доріг». Це переформатоване «Радіо П’ятниця», одна з найбільших українських радіомереж. Розважальна радіостанція з початком великої війни відмовилась від музики та розваг та орієнтована на мотивацію українців й інформування про війну.

