Металургійна галузь України вже давно працює у збиток – Укрметалургпром
Металургійна галузь України вже давно працює у збиток – Укрметалургпром

Металургійна галузь України вже давно працює у збиток – Укрметалургпром

Фото ua.depositphotos.com

Через падіння світових цін на металопродукцію, проблеми з логістикою та підвищення тарифів на електропостачання та перевезення, металургійні підприємства закриваються, а галузь працює у збиток. Про це розповів президент ОП "Укрметалургпром" Олександр Каленков у інтерв’ю ГМК центру.

"Підприємства, які продовжують працювати, сьогодні завантажені в середньому на 15%. За підсумками 7 місяців 2022 року заводи виплавили 4,82 млн т сталі – це мінус 62% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Але треба враховувати, що галузь працювала більш-менш нормально у січні та майже весь лютий, ще з "Азовсталлю", ММКІ та без обстрілів регіонів, де розташоване виробництво", – зауважив Каленков. 

За його словами, гірничо-збагачувальні комбінати до кінця червня були завантажені приблизно на 70%, але з липня працюють на 25% потужності, у той час як Інгулецький, Південний ГЗК, а також ГЗК "АрселорМіттал Кривий Ріг" взагалі тимчасово зупинили роботу.

Відео дня

"Ціни на залізорудну сировину та на металопродукцію з початку року просіли приблизно на 35% та 30% відповідно. До того ж, зросли витрати на електроенергію та логістику. Через це галузь уже давно працює на збиток, про отримання прибутку зараз взагалі не йдеться! Доходи дають змогу покрити лише 50-80% від змінних витрат підприємств", – наголосив Каленков і закликав владу розробити програму державної підтримки та стимулювання для металургів. 

Раніше гендиректор комбінату "АрселорМіттал Кривий Ріг" Мауро Лонгобардо заявив, що підприємство на межі зупинки через блокаду українських портів та низькі ціни на сталь. Він також зауважив, що підтримка працівників заводу, які наразі перебувають у простої і отримують дві третини зарплатні, "не може бути вічною". 

Раніше у компанії "Інтерпайп" порахували, що у порівнянні з довоєнними часами вартість транспортування металопродукції від українського заводу до клієнта зросла у 2,5−3,5 рази, при цьому вартість металургійної продукції значно зменшилася. Через це заводи компанії скоротили виробництво.

Джерело матеріала
loader