Хто здає позиції України в галузі культури?
Хто здає позиції України в галузі культури?

Хто здає позиції України в галузі культури?

Що б ви сказали людям, які вважають Олександра Довженка – pociйським режисером? А тим часом багато іноземців досі думають саме так.

Україні доводиться й тут відстоювати права на власну культурну спадщину.

Нічого дивного, адже комедія «За двома зайцями» багато років демонструвалася в pociйській переозвучці.

Лише нещодавно справедливість відновили, і показали стрічку з оригінальною українською доріжкою.

І мультики «Острів скарбів» та «Аліса в Задзеркаллі» так само дублювалися pociйською для всесоюзного прокату.

Але я сподіваюся, що колись покажу їх синові українською.

Це кіноспадщина, яку в нас вкрала Мocква за часів Союзу.

І яку по крихтах, буквально по кадрах збирає, відновлює й демонструє широкому загалу – Довженко-Центр.

Як в Україні, так і за кордоном.

І робить це зразково-успішно.

Але навіщо нам кіноспадщина? Навіщо нам пам'ятати шедеври, які створили українські режисери, сценаристи, оператори, актори? Навіщо Україні хвалитися ними перед усім світом?.

Міністр культури так і не підписав контракт з Оленою Гончарук, що перемогла на чесному конкурсі на посаду очільниці Довженко-Центру.

Дуже важливої інституції, у фільмофонді якої зберігається 7000 художніх, анімаційних, документальних та науково-популярних фільмів здебільшого українського виробництва.

Де працюють фахівці й фахівчині найвищого класу, де встановлені спеціальні бактерицидні лампи, де щодня фіксують температуру й вологість повітря.

Бо цим плівкам, цим записам дуже багато років, їх треба дуже уважно, дбайливо й професійно зберігати.

І Довженко-Центр робить це зразково-успішно.

За 28 років жодної одиниці зберігання не списали, лише продовжили їм життя (!).

Спроби повісити всіх собак за неефективну роботу Мінкульту та Держкіно на Довженко-Центр, спроба зрівняти його з землею та перетворити на будівельний майданчик видають людей без інстинкту самозбереження.

Книгарня «Сяйво», Гостиний двір, журнал «Всесвіт», Пейзажна алея, кінотеатр «Жовтень» – спроби захопити й знищити ці культурні об'єкти приводили лише до ганьби та розгрому самих рейдерів.

Так само буде і з Довженко-Центром.

Джерело матеріала
loader
loader