49% українців використовують для новин декілька видів медіа – дослідження Internews
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F2b6cec57dfdf6a3952d2719714546a2b.png)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2F2b6cec57dfdf6a3952d2719714546a2b.png)
Щорічне дослідження USAID-Internews «Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа 2022» виявило суттєві зміни у звичках українців споживання медіа після повномасштабного вторгнення Росії в Україну. Так, соціальні мережи та онлайн-ресурси залишилися найбільш популярними, але додалися й інші джерела.
Скоротилося споживання ТБ, радіо, преси та інтернет-сайтів (найбільше ТБ), а аудиторія новин перейшла переважно в соціальні мережі. 49% українців використовують для новин декілька видів медіа; якщо вони використовують лише одне джерело, то це, як правило, соціальні мережі.
«Короткий зміст нашого дослідження: українці споживають більше новин, стійкіші до дезінформації та більше довіряють своїм медіа під час війни», - розповіла під час презентації дослідження Джиліан МакКормак, директорка Internews в Україні.
Також дослідження свідчить: кількість тих, хто щодня користується Інтернетом, зростає з кожним роком – у 2022 році показник досяг 85%; а серед молоді віком 18-35 років користуються Інтернетом щодня 96%. 82% респондентів використовують смартфони для споживання новиню Серед молоді віком 18-35 років цей показник сягає 92%.
Соціальні мережі популярніші серед українців віком 18-35 років, новинні сайти - серед тих, кому 35-45 років, а українці старші за 46 років становлять більшість телевізійної аудиторії. Практично всі споживачі телевізійних новин знають про телемарафон «Єдині новини», 32% респондентів є глядачами телемарафону. Серед новинних сайтів споживачі віддають перевагу новинним онлайн-сервісам, таким як Google, ukr.net. 1+1 є як найпопулярнішим телеканалом (62%) для споживання новин, так і найпопулярнішим сайтом (tsn.ua/1plus1.ua) - 21%). Telegram у 2022 році став основною соціальною мережею як для комунікації, так і для споживання новин, продемонструвавши значне зростання в обох категоріях. Facebook скоротив охоплення аудиторії та втратив позиції у споживанні новин. Viber також зменшив охоплення аудиторії, але залишився стабільним для споживання новин.
Дослідження було виконано InMind на замовлення міжнародної організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Воно проходило в чотири етапи, включало в себе як загальнонаціональне опитування, так і фокус-групи.

