G7 планує запровадити два граничних рівні цін на російські нафтопродукти
G7 планує запровадити два граничних рівні цін на російські нафтопродукти

G7 планує запровадити два граничних рівні цін на російські нафтопродукти

Країни G7 мають намір розробити два граничних рівні цін на російські нафтопродукти, щоб врахувати той товар, який продається за вищими цінами, ніж сира нафта, а також той, що продається зі знижкою.

Про це пише інформагентство Bloomberg із посиланням на чиновника з G7, знайомого з процесом обговорення.

В рамках санкцій проти Росії за її вторгнення в Україну, Європейський Союз має намір заборонити імпорт російських нафтопродуктів з 5 лютого і ввести обмеження на експорт до третіх країн, що, зокрема, торкнеться дизельного палива, лігроїну і мазуту. Точні механізми та рівні цін все ще обговорюються між країнами G7 та ЄС.

Зараз дивляться

Заборона на нафтопродукти йде за європейською забороною від 5 грудня на імпорт російської нафти, а також механізмом обмеження цін, який дозволяє європейським компаніям надавати фінансування та страхування для експорту нафти з Росії за ціною не вище $60 за барель.

Система, яка спрямована на обмеження доходів Росії, уникаючи при цьому стрибків цін на нафту, поки що була успішною в досягненні обох цілей, сказав чиновник G7, який говорив з журналістами на умовах анонімності.

Згідно з даними, наданими Argus Media, російська нафта марки Urals, основний експортний потік, коштувала $37,80 за барель в порту Приморськ на Балтійському морі в п’ятницю. Це було менше половини від того, де ф’ючерси на нафту марки Brent встановилися в той же день.

Заборона на постачання нафтопродуктів є в деякому сенсі складнішою в розробці та реалізації, оскільки дизельне паливо і гас історично торгуються за преміальними цінами в порівнянні з нафтою, тоді як мазут продається зі знижкою, сказав чиновник. Видання вказує, що ціни на ці продукти також були надзвичайно волатильними протягом останнього року.

Bloomberg пише, що деякі європейські чиновники були стурбовані дефіцитом поставок дизельного палива в цьому році, але представник G7 сказав, що ринок повинен бути досить гнучким, щоб адаптуватися.

Читайте
Як ембарго на російську нафту вплине на вартість пального в Україні – пояснюють експерти

Наприклад, російське дизельне паливо, яке зараз продається в Європу, швидше за все, знайде покупців в Латинській Америці та Африці. Європа, тим часом, ймовірно, зможе купувати дизельне паливо з Близького Сходу і США, які наразі продають більше в Латинську Америку і Африку. Чиновник, який описав це як перерозподіл торгівлі через Атлантику, сказав, що це може призвести до підвищення вартості доставки, оскільки деякі вантажі будуть перевозитися на більшу відстань.

Поки що незрозуміло, як Росія відреагує на переміщення нафтопродуктів, пише Bloomberg. Раніше Москва рішуче виступала проти встановлення верхньої межі ціни на сиру нафту. Водночас Росія продовжує продавати нафту, але Міністерство енергетики РФ заявило, що вводить нові правила моніторингу, які допоможуть їй обмежити будь-які можливі цінові знижки, що з’являються.

ЄС має намір переглянути рівень верхньої межі ціни на нафту в середині січня, і деякі країни хочуть знизити її на 5%. Чиновник G7 зазначив, що ринок вже допоміг досягти нижчих цін, що свідчить про відсутність необхідності у формальних бюрократичних змінах.

За словами джерела Bloomberg, Китай та Індія змогли домовитися з Росією про зниження цін на нафту з моменту введення верхнього ліміту.

З 5 грудня країни Великої сімки встановили ліміт цін на російську нафту, що продається морем, на рівні $60 доларів за барель. До країн G7 приєдналась Австралія.

Читайте
Європейське нафтове ембарго обвалило ціни на нафту РФ – ЗМІ
Теги за темою
США Євросоюз нафта
Джерело матеріала
loader