Попри значні втрати, яких зазнала українська металургія через повномасштабне вторгнення Росії в Україну, галузь має потенціал для швидкого відновлення у випадку, якщо на додаток до діючого експортного зернового коридору вдасться відкрити порти для експорту товарів ГМК. Таку думку висловив комерційний директор Групи Метінвест Дмитро Ніколаєнко у колонці для Forbes.
На його думку, таке рішення могло би посилити економічну міцність держави, оскільки забезпечувало б надходження близько $600 млн експортного виторгу в місяць і дозволило б зберегти сотні тисяч робочих місць.
Через війну Метінвест втратив операційний контроль над двома комбінатами в Маріуполі – «Азовсталь» і ММКІ, – на які припадало близько 40% виробництва української сталі. А заводи, розташовані на підконтрольній Україні території, працюють менше, ніж на третину своєї потужності. Зокрема, в грудні 2022 року металургійні комбінати «Каметсталь» і «Запоріжсталь» були завантажені на 25% та 33% від довоєнного рівня відповідно.
Однією з головних причин подібного падіння виробництва стали проблеми зі збутом продукції через блокування морського експорту. До початку повномасштабної війни близько 70% металургійного експорту відбувалося через морські порти. Нині для підприємств ГМК вони недоступні.
«Звісно, металурги шукають альтернативні шляхи для постачання своєї продукції за кордон і використовують можливості залізниці та річкових портів. Проте через значне збільшення залізничного тарифу (до 140% – для руди, вугілля та коксу і до 70% – для чорних металів) та додаткові витрати на доставку продукції до портів ЄС вартість логістики зросла в 4–6 разів», - зазначив Ніколаєнко.
«Тому Група Метінвест від імені всієї галузі закликає представників влади, дипломатів і міжнародних партнерів України докласти максимум зусиль для того, щоб відкрити море для української сталі, яка для всього світу вже стала символом української боротьби й незламності», - додав він.
Читайте новини бізнесу та промисловості у Telegram-каналі UAprom