/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F26615024c926b93585beff41234e1eb8.jpg)
Вчителям варто використовувати менше червоної ручки: як це впливає на учнів
Психологиня Світлана Ройз пояснює, що зошит чи малюнок – це продовження внутрішньої території та простору дитини. Тому те, що туди привноситься "ззовні" (правки або оцінка), часто сприймається дитиною занадто емоційно, іноді як втручання.
Водночас експертка каже, що будь-який розвиток, у тому числі й навчання, відбуваються лише за умови відчуття безпеки і спокою. Тому вчителям варто обережно використовувати червону ручку, щоб не розвинути у дитини схильність до "шкільної тривожності" – страху зробити будь-яку помилку.
Чим більше вчитель, батьки чи сама дитина фіксуються на помилках, тим більшим стає страх припуститись нової помилки,
– додала Ройз.
За її словами, червоний колір сприймається дитиною, як сигнал світлофору "Стоп", як обмеження і вияв авторитарності. Дитині часто складно перейти до нової дії після того, як вона побачить у зошиті червоний напис.
Психотерапевтка вважає, що вчителю краще використовувати два кольори ручки – червоний і зелений. Наприклад, зеленим підкреслювати або виділяти те, що зроблено ідеально, червоним – те, на що треба звернути увагу.
"Важливо, щоб зелених позначок було приблизно вдвічі більше, ніж червоних", — зазначає Ройз.
Вона додає, що шкільний час – це велика частина життя дитини. Там, зокрема формується і самооцінка, а те впливає на те, наскільки дитина сприймає себе успішною та щасливою.
До слова, війна суттєво вплинула на всі сфери життя в Україні, зокрема й на освітню. Через тривоги багато учнів пропускали навчання, а деякі школярі так і не змогли адаптуватися до нових умов. Як змінилися школярі за останній рік – читайте тут.

