Заборона на продаж автомобілів, оснащених двигунами на викопному паливі, має набути чинності з 2035 року.
Внаслідок компромісу, досягнутого з владою Німеччини, Єврокомісія вже розробила поправки до законопроєкту.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ.
Остаточне схвалення міністрами енергетики країн Європейського Союзу законопроєкту про припинення продажу нових автомобілів з ДВЗ у 2035 році було відкладено після того, як міністерство транспорту Німеччини в останню хвилину виступило проти.
На вихідних Європейська комісія уклала угоду з Німеччиною, запевнивши, що автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, які працюють у синтетичному паливі (e-fuel), будуть звільнені від заборони.
Це дозволить виробникам продовжувати оснащувати машини ДВЗ, але заправляти їх бензином чи дизелем буде неможливо.
Синтетичне паливо виробляється шляхом синтезу вловлених викидів CO2 і водню, виробленого за допомогою чистої електроенергії.
Вони вважаються вуглецево-нейтральними, оскільки CO2, що виділяється під час спалювання пального, врівноважується CO2, видаленим з атмосфери при виробництві палива.
Цікаво, що у додатку до законопроєкту прописано, що двигуни повинні розпізнавати тип палива і не працювати на звичайному бензині чи дизелі.
Тож роботи інженерам додасться.
Прихильниками використання синтетичного пального виступають Ferrari, Porsche, Mazda та низка інших автовиробників.
Очікувалося, що новий закон унеможливить продаж автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння в ЄС з 2035 року.
Але виключення, якого домоглася Німеччина, є порятунком для традиційних транспортних засобів, хоча електронне паливо ще не виробляється у великих масштабах.