Через війну понад 770 тисяч українських школярів перейшли на дистанційне навчання
Через війну понад 770 тисяч українських школярів перейшли на дистанційне навчання

Через війну понад 770 тисяч українських школярів перейшли на дистанційне навчання

Через повномасштабну російсько-українську війну близько 772 909 школярів змінили форму здобуття освіти з денної на дистанційну, водночас на сімейну (домашню) форму навчання перейшли 64 409 учнів.

Про це свідчать результати дослідження, яке презентувала Державна служба якості освіти, щодо організації освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти в умовах війни, передає Укрінформ.

Так, у зв'язку з неухильною загрозою безпеці учасників навчального процесу в першій половині 2022/2023 навчального року не вдалося повністю відновити очну форму навчання.

Згідно з результатами дослідження, 15% навчальних закладів працювали очно, 33% – дистанційно, 51% – у змішаному форматі. Найпоширенішою формою навчання на сході та півдні України було дистанційне навчання.

При цьому третина дітей не має повного доступу до навчального процесу через війну. У містах ситуація щодо доступу до освіти краща, ніж у селах, однак 32% дітей із малозабезпечених сімей у містах та 46% в селах не мають можливості здобути освіту. Серед внутрішньо переміщених особлива складність щодо доступу до навчання виникає у сільській місцевості, де лише 80% мають можливість навчатися, порівняно з 86% у містах.

Відповідно до результатів опитування, вчителі в умовах війни зіштовхуються з низкою викликів, наприклад, нестабільні умови навчання, обмеженість способів організації навчально-пізнавальної діяльності, зниження мотивації, а також нестабільний психоемоційний стан учнів та вчителів.

Дослідження також показало, що керівники навчальних закладів не зафіксували втрат навчального часу, понад 92% шкіл надавали можливість здійснювати освітній процес у синхронному та/або асинхронному режимах, і учні мали змогу приєднуватися до нього. Проте тільки 40% батьків повідомили, що їхні діти постійно навчалися. Зазначається, що на заході України цей показник є найнижчим: 32% батьків початкової школи повідомили про постійне навчання їхніх дітей, тоді як на сході цей показник становить 50%.

Як показало дослідження, найбільші переміщення учнів відбулися на сході та півдні країни. Зі сходу в інші населені пункти України переїхали 27% учнів початкової школи та 23% базової і старшої. 16% та 14% здобувачів освіти виїхали за кордон. Із півдня в інші населені пункти України перемістилися 16% учнів початкової школи та 14% базової і старшої, за кордон — 17% та 14% відповідно.

Окрім того, у дослідженні йдеться щодо змін педагогічного складу закладів. Зазначається, що зміни у педагогічному колективі відбулись в 55% шкіл. Найбільше змін було на півночі, де лише 30% керівників навчальних закладів вказали, що не було змін у педагогічному складі.

Серед причин змін кадрів у навчальних закладах відповідно до результатів дослідження: звільнення за власним бажанням (40%), призов на військову службу (21%), неоплачувана відпустка (14%) та призупинення трудового договору (9%).

Дослідження проводилось у грудні 2022 – січні 2023 років Державною службою якості освіти України за підтримки ініціативи «Збереження доступу до шкільної освіти», що впроваджується проєктом «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe). «Супровід урядових реформ в Україні» (SURGe) є проєктом міжнародної технічної допомоги, що реалізується кампанією Alinea International та фінансується урядом Канади. Дослідження охопило 150 шкіл з усіх областей України. В онлайн-анкетуванні взяли участь директори шкіл, учителі, учні та батьки.

Методом онлайн-анкетування охоплено вибірку зі 150 шкіл з усіх областей України. У дослідженні взяли участь 150 директорів шкіл, 6532 вчителів, 10 899 батьків учнів початкової, базової та старшої школи та 4324 учнів (переважно десятикласники).

Теги за темою
Діти Школа Освіта
Джерело матеріала
loader
loader