Форми присутності: в Мистецькому арсеналы відкрилася виставка про життя митців після повномасштабного вторгнення (фоторепортаж)
-
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
© Василь Артюшенко, ZN.UA
У Мистецькому арсеналі відкрилась виставка українського сучасного мистецтва "Форми присутності". Ця виставка – спроба зібрати докупи річні спостереження й розмови про досвіди, відчуття і практики, якими послуговувались українські митці від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну.
"Ця виставка – про новий мистецький досвід. Коли настають важкі екстремальні часи – військове вторгнення, загрози насилля і смерті, – кардинально змінюються, зокрема, мотиви та й сама природа використання неконвеційних матеріалів. Матеріал стає водночас і формою присутності, і способом спротиву вбивчій логіці руйнації та знищення", – зазначив співкуратор виставки Олександр Соловйов.
У просторі виставки кожен з авторів присутній не тільки через роботу, а й через власну історію, що дозволяє ширше зрозуміти умови, в яких ці роботи стали можливими. Попри різні досвіди, що їх пережили українські митці з початком повномасштабного вторгнення, в їхніх творах можна помітити певні спільні риси: тяжіння до ручної роботи, стриману кольорову гаму, смуток, цікавість до "знайдених речей", тобто до реді-мейду як прийому, потребу швидкості методу та жорсткості миттєвого вибору. Матеріал накопичує пам'ять (зокрема про дитинство і травми), стає символом часу (наприклад, чорний поліетиленовий пакет), він під рукою, часом спонтанний і брутальний (мішковина, бетон), але разом з тим крихкий і ефемерний (скло, пісок, папір).
На виставці "Форми присутності" представлені роботи українських художників і художниць: Юрія Болси, Андрія Денисенка, Анастасії Дицьо і Саши Рошена, Антона Карюка, Яни Кононової, Олени Курзель, Максима Мазура, Дар'ї Молокоєдової. Даніїла Немировського, Каріни Синиці, Лео Троценка, Тамари Турлюн, Сани Шахмурадової-Танської, Віталія Янкового, Три вправи з реалізму, commercial public art Світлани Конопльової, Open place.