Для онлайнвидань суттєво знизився реферальний трафік, пов’язаний із переходом читачів на матеріали з соціальної мережі Facebook. Такого висновку дійшли аналітики фірми Chartbeat та платформи цифрової розвідки Similarweb, які проаналізували відвідуваність 1350 світових видань, повідомило PressGazette.
Якщо у січні 2018 року 27%, а це 2 мільярди переглядів, досліджуваних медіа припадало на Facebook, то у квітні 2023 року цей показник знизився до 11%, або 1,5 млрд.
Найбільше через зміну стратегії Meta падіння трафіку з Facebook відчули невеликі видавці, що мають до 10 тисяч переглядів на день. У квітні 2023 року кількість читачів, залучених із соцмережі знизилася до 2%, у порівнянні із 2018 роком. Для середніх видань, які щодня переглядає від 10 до 100 тисяч читачів, кількість переходів з Facebook зменшилася за досліджуваний період на 46%. Для найбільших видавців, у яких щодня фіксується понад 100 тисяч переглядів сторінок, трафік із соцмережі зменшився на 24%.
Зміна алгоритму Meta стала однією з причин закриття американського видання Buzzfeed News, чия стратегія значною мірою була побудована на рефералах із соцмереж. Кількість відвідувань Buzzfeed News із Facebook впала на 110% за два останні роки.
Суттєвого падіння зазнало і британське новинне видання Reach. За перші чотири місяці 2023 року цифрові доходи видання впали на 14,5%, порівняно з аналогічним періодом минулого року. У Reach заявили, шо до падіння кількості переглядів сторінок призведи «нещодавні зміни в тому, як Facebook представляє новинний контент».
Зазначено, що у 2018 році відбулося оновлення алгоритму Facebook, покликане надати пріоритет контенту від «сім’ї та друзів» над контентом від видавців у стрічці новин, і це вплинуло на індустрію новин. Також у 2022 року Facebook оголосив, що відмовиться від «миттєвих» статей, які дозволяють відкривати посилання на новини у зручнішому для мобільних пристроїв форматі, який швидше завантажується в програмі Facebook.
Також, за даними видання, у квітні для Мета підготували аналітичний звіт, в якому зазначено, що тепер новинний контент відіграє невелику роль на платформі. За приблизною оцінкою авторів звіту, видавці отримують лише від 1% до 1,5% своїх доходів за рахунок переходів на їхні сайти з контенту, яким вони ділилися у Facebook.
Нагадаємо, кілька днів тому у Facebook виявили кілька зламаних сторінок Meta, з яких поширювали шахрайську рекламу.
Фото: MorningContext / Twitter