Кому піднімуть пенсії, а кому скасують субсидії: усі новини ПФУ
Кому піднімуть пенсії, а кому скасують субсидії: усі новини ПФУ

Кому піднімуть пенсії, а кому скасують субсидії: усі новини ПФУ

У наш час все змінюється дуже швидко: тільки-но дізнався і усвідомив нову інформацію, як вона вже стає неактуальною. Особливо непросто доводиться людям похилого віку, яким практично неможливо розібратися в безперервному інформаційному потоці.

KP.UA зібрала нову інформацію про всі останні зміни у виплатах.

На яких умовах триватимуть субсидії

Правила нарахування субсидій змінюються. Днями у Пенсійному фонді України розповіли, на яких умовах буде продовжено надання житлових субсидій на неопалювальний період.

Як зазначається у повідомленні ПФУ, з травня 2023 року субсидії на неопалювальний період будуть призначені для більшості домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому опалювальному періоді. Водночас житлова субсидія на наступний період призначатиметься на підставі нової заяви та декларації домогосподарств, до складу яких входять:

  • внутрішньо переміщені особи;
  • особи, що орендують житло для проживання;
  • особи, які зверталися за призначенням житлової субсидії на придбання побутового палива.
  • Також звернутися за продовженням житлової субсидії слід, якщо не всі зареєстровані у домогосподарстві особи проживають за місцем реєстрації.

- Житлові субсидії на наступний період будуть призначені на підставі отриманої інформації від організацій-постачальників послуг, зокрема, про забезпеченість громадян житлово-комунальними послугами за встановленими цінами (тарифами) та розміром платежів на комунальні послуги, і управління багатоквартирним будинком, - пояснили у ПФУ. - За відсутності необхідної інформації житлова субсидія на такі послуги не призначатиметься.

Раніше в Мінсоцполітики назвали дев'ять причин, через які субсидія не буде призначена.

Надбавка пенсіонерам

Багато ЗМІ пишуть про черговий перерахунок пенсій для пенсіонерів, які після виходу на пенсію продовжують працювати. Тут головне не заплутатися, бо це вся та ж надбавка, про яку ми писали місяць тому.

Отже, додаткові гроші отримають українці, які вийшли на пенсію за віком, але продовжують напрацьовувати страховий стаж. При цьому є один нюанс: перерахунок проводиться лише після придбання 24 місяців страхового стажу після призначення або попереднього перерахунку пенсії конкретному пенсіонеру. Тобто, простими словами, якщо пенсіонер працює і пенсію йому перераховували минулого року, то зараз підвищення на нього не поширюється.

Для тих, хто відповідає вищезгаданим умовам, формально перерахунок пенсій відбувся з 1 квітня. Але враховуючи, що право на автоматичний перерахунок визначає страховий стаж, придбаний по лютий поточного року, та те, що страхувальники подають звіти за 1 квартал 2023 року до Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування до 10 травня, перерахунок працюючих пенсіонерів за фактом проводиться у травні (як повідомлялося раніше, близько 600 тис. українських пенсіонерів очікує додаткова надбавка у 624 гривні). Але грошові виплати з'являться на рахунках пенсіонерів лише у червні, причому вони отримають одразу надбавку за три місяці.

Перерахунок здійснюється автоматично, особисто звертатися до органів ПФУ не потрібно.

Кому пенсії не піднімуть

Раніше ми кілька разів писали про перерахунки та індексації пенсій, але все ж таки є категорії громадян, яким цього року пенсії не підвищать.

Зокрема, законодавством не передбачено підвищення пенсії для:

  • громадян, які працюють, але мають маленький страховий стаж;
  • експрацівників прокуратури;
  • екссуддів;
  • громадян, яким виплачують пенсії у розмірі вищому за максимально можливу суму 20 930 грн.
  • Втім, для останніх трьох категорій пенсіонерів це не так суттєво через великі розміри пенсій. А ось для пенсіонерів із невеликим стажем це болісно, ​​адже розрахунковий розмір пенсії у них нижчий за 2,1 тис. грн.

Пенсії на окупованих територіях

У Пенсійному фонді України (ПФУ) розповіли про особливості виплати пенсій на окупованих територіях. Як розповів голова правління Пенсійного фонду Євген Капінус, українське законодавство передбачає два способи виплати пенсій: через відділення уповноважених фінустанов чи "Укрпошту". ПФУ щомісяця готує виплатні документи, також щомісяця відбувається фінансування коштів на виплату пенсій банкам та "Укрпошті".

На банківські картки гроші надходять регулярно та в повному обсязі, незалежно від того, де перебуває громадянин. Якщо ж людина отримувала пенсії через "Укрпошту" та територія, де вона проживає, потрапила під окупацію, всі пенсійні кошти можна буде отримати, коли це стане можливим та безпечним: або з банківського рахунку, відкритого Пенсійним фондом у "Ощадбанку", або через "Укрпошту".

Щоб отримати невиплачені кошти з рахунку, потрібно особисто звернутися до відділення "Ощадбанку" та укласти з ним договір обслуговування банківського рахунку. Також за бажання можна перевести виплати до іншого банку: для цього потрібно звернутися до ПФУ та повідомити реквізити рахунку. Крім того, можна поновити виплату на поштове відділення після відновлення роботи.

Докладно про те, як і коли отримати нараховані, але невиплачені пенсії, ми тут писали.

Українські пенсії за кордоном

Після початку повномасштабної війни в Україні частина пенсіонерів виїхала за кордон. У тих, хто отримував пенсії на банківську картку, жодних проблем не виникло – вони продовжують отримувати свої пенсії. Водночас чимало громадян, які раніше отримували пенсії через "Укрпошту", залишилися без грошей.

Про зміни у цій сфері пише портал "На пенсії" з посиланням на роз'яснення Мінреінтеграції. Тепер отримувати пенсії за кордоном можна буде через переказ через «Укрпошту», якщо, звичайно, «Укрпошта» надає таку послугу в країні, де знаходиться пенсіонер. Про це у своєму Телеграм повідомив представник Кабміну у ВР Тарас Мельничук.

Але, можливо, більш простим та логічним виходом буде змінити спосіб отримання пенсії на банківську картку, для чого пенсіонеру необхідно подати відповідну заяву до Пенсійного фонду. Щоб провернути цю процедуру віддалено, пенсіонеру необхідно отримати кваліфікований електронний підпис КЕП (докладніше див. Важливо).

Після отримання КЕП потрібно зайти на веб-портал електронних послуг та вибрати пункт «Про пенсійне забезпечення» у власному кабінеті. Потім слід вибрати пункт «Внесення змін до пенсійної справи» та заповнити форму заяви, завантаживши необхідні документи. Заява має бути засвідчена власним КЕП, після чого вона автоматично надійде до ПФУ.

ВАЖЛИВО !

Як отримати КЕП

Створити КЕП можна через "Дію" або "Приват24". Другий варіант простіше.

Щоб створити КЕП через "Приват24", достатньо мати статус клієнта "Приватбанку" і зареєструватися в системі "Приват24".

Після цього треба зробити кілька кроків:

  1. Авторизуватися в особистому кабінеті "Приват24" (privat24.ua).
  2. У меню «Всі послуги» виберіть вкладку «Бізнес».
  3. Вибрати опцію "Електронний підпис фізичної особи".
  4. Заповнити інформацію у формі заявки для отримання сертифіката.
  5. Перевірити правильність заповненої інформації та натиснути «Дані вірні».
  6. Придумати та ввести пароль для файлу, який буде сховищем ключів, натиснути «Далі».
  7. Ввести пароль, який ви отримаєте у СМС або в мобільному додатку Privat24.
  8. Поставити позначку про те, що ви погоджуєтесь з умовами та правилами, натиснути «Далі».
  9. Готово, КЕП створено. Сертифікат формується автоматично

ДО РЕЧІ

Чи потрібно при призначенні пенсії подавати довідку про зарплату

У Пенсійному фонді України розповіли, чи потрібно при призначенні пенсії подавати довідку про заробітну плату до 1 липня 2000 року.

Як відомо, згідно із Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", при обчисленні пенсії враховується заробіток людини за весь період страхового стажу, починаючи з 1 липня 2000 року. Зарплата цей період обчислюється за даними реєстру застрахованих осіб.

Але досі відомостей у реєстрі немає.

Як пояснили у ПФУ, довідку про зарплату до 1 липня 2000 року потрібно надати у двох випадках:

  • якщо людина після 1 липня 2000 року мала менше ніж п'ять років страхового стажу (тоді до Пенсійного фонду слід подати довідку про зарплату за будь-які 60 календарних місяців роботи поспіль до 1 липня 2000-го);
  • за власним бажанням, якщо в період роботи до липня 2000 року людина мала високооплачувану роботу або працювала за сумісництвом. Таку довідку видає підприємство, установа чи організація, де працювала людина.
Джерело матеріала
loader
loader