Безкоштовні медпослуги: що робити, коли вимагають сплатити "добровільний" внесок?
Безкоштовні медпослуги: що робити, коли вимагають сплатити "добровільний" внесок?

Безкоштовні медпослуги: що робити, коли вимагають сплатити "добровільний" внесок?

Безкоштовна медична допомога визначається Програмою медичних гарантій (ПМГ). Це – пакет усіх медпослуг, які держава зобов’язана надавати своїм громадянам.

Витрати медустановам відшкодовує за певними тарифами Національна служба здоров’я України (НСЗУ).

Медик, скріншот: YouTube
Медик, скріншот: YouTube

Денис Чорний, виконувач обов'язків директора Південного міжрегіонального департаменту Національної служби здоров'я України зазначає, що програма медичних гарантій-2023 охоплюватиме всі основні види медичної допомоги.

Вона передбачає 39 пакетів послуг. Зокрема, українці мають право на безкоштовну медичну допомогу при гострому мозковому інсульті, гострому інфаркті міокарду, безкоштовне проведення хірургічних операцій дорослим і дітям. Не повинен платити пацієнт і за анестезію. Які ще послуги можуть отримати українці безкоштовно:

Безкоштовні послуги, що надаються медзакладами
Безкоштовні послуги, що надаються медзакладами

Ваші дії, коли вимагають сплатити "добровільний" внесок

На жаль на практиці, дотримуються правил і прав, наданих українцям не завжди. Заяви про те, що, лягаючи у стаціонар, треба заплатити благодійний внесок – не рідкість.

Юристи зазначають, що благодійну діяльність в Україні регулює закон № 5073-VI*. У цьому документі вказано, що благодійні внески – справа добровільна. А перераховувати їх треба тільки через касу або банк.

Ліки за е-рецептом. Фото: Youtube
Ліки за е-рецептом. Фото: Youtube

Платник повинен отримати квитанцію. Якщо внесок було зроблено через касу – з "мокрою" печаткою та підписом головного бухгалтера установи.

Не погоджуйтеся, якщо благодійний внесок запропонують заплатити в приймальному покої або лікувальному кабінеті.

Якщо за безкоштовну послугу у вас вимагають гроші, звертайтеся зі скаргою до головного лікаря або директора медзакладу. Якщо в останньому відмовляють – до департаменту охорони здоров’я регіону або ж до НСЗУ за номером "гарячої лінії" 16-77. – радить Денис Чорний.

Якщо й це не допомогло, звертатися слід до місцевої влади, у відділ звернення громадян. Тут слід написати заяву для розгляду "медичною" депутатською комісією.

Також слід завжди фіксувати оплату ліків – зберігати рецепти, чеки та квитанції. Без них ви нічого не доведете. Але в будь-якому разі відповіді чекати доведеться від тижня до місяця.

Теги за темою
Міністерство охорони здоров’я
Джерело матеріала
loader