Меморандум щодо співпраці 31 травня підписали голова правління «Укрзалізниці» Євген Лященко, член правління АТ Роман Черницький та генеральний директор ДП «Залізниця Молдови» Олег Тофілат
Про це повідомляє Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.
У рамках партнерства відновлять залізничний коридор Валчінет — Окніца — Бельци — Унгень — Кишинів — Каїнари. Його довжина — 400 кілометрів. Завершити проект планують наприкінці 2024 року.
«Відновлення цієї дільниці – важливий крок для підсилення залізничної логістики на дунайському напрямку. Завдяки залізничному коридору Валчінет — Окніца — Бельци — Унгень — Кишинів — Каїнари експортери отримають зручний транспортний коридор, пов’язаний, зокрема, з портом «Рені». Це один з важливих елементів розвитку експортної логістики у Бессарабії», — підкреслив віце-прем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков.
Українські та молдовські залізничники вже мають досвід успішного партнерства в масштабних інфраструктурних проектах. На початку квітня запрацював прикордонний перехід Серпневе-1 — Басарабяска. Це дозволило запустити вантажоперевезення дільницею Березине — Басарабяска (Молдова), у відновленні якої брали участь українські залізничники. При цьому роботи були виконані у рекордні терміни.
Проект відбудови залізничної дільниці Валчінет — Окніца — Бєльци — Унгень — Кишинів — Каїнари розробили залізничники Молдови в рамках ініціативи «Шляхи солідарності», що підтримується Європейською комісією та передбачає розвиток альтернативних логістичних шляхів, зокрема для експорту аграрної продукції України.
За словами генерального директора ДП «Залізниця Молдови» Олега Тофілата, Україна має необхідну техніку та висококваліфікованих працівників, які здатні швидко та якісно реалізовувати інфраструктурні проекти будь-якої складності. Після відбудови дільниці зросте її пропускна спроможність, збільшиться швидкість руху поїздів та покращиться якість вантажних перевезень.
Реалізація проекту здійснюватиметься за кошти партнерів та міжнародних фінансових установ. 32 млн євро будуть перераховані Молдові, а потім скеровані «Укрзалізниці» на відновлення залізничного коридору.
Україна та Молдова є учасниками Транс’європейської транспортної мережі (TEN-T), яка будується під егідою Євросоюзу. Її мета — з’єднати Європу з заходу на схід та з півночі на південь мережею автодоріг, залізниць, аеропортів та водних шляхів.