Тотальна заборона: від сьогодні в Україні не можна рекламувати тютюнові вироби та електронні сигарети
Тотальна заборона: від сьогодні в Україні не можна рекламувати тютюнові вироби та електронні сигарети

Тотальна заборона: від сьогодні в Україні не можна рекламувати тютюнові вироби та електронні сигарети

Порушників законодавства очікує штраф до 30 тисяч гривень.

Сьогодні, 11 липня, в Україні починає діяти повна заборона реклами та виробництва для внутрішнього ринку пристроїв для куріння, електронних сигарет, рідин та контейнерів до них.

Саме з цієї дати набуває чинності закону №1978, «Про внесення змін до деяких законів України про охорону здоров'я населення від шкідливого впливу тютюну», який Верховна Рада ухвалила наприкінці 2021 року, повідомляє Держпродспоживслужба.

Зокрема, закон забороняє:

  • розміщення інформації про виробників у місцях реалізації та поза їхніми межами;

  • розміщення інформації в інтернеті;

  • спонсорство телепередач, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів, програм або окремих осіб;

  • розміщення інформації щодо виробів у місцях проведення розважальних заходів, на транспорті та обладнанні;

  • надсилання повідомлень, поширення відео та ігрових матеріалів;

  • продаж та реклама нетютюнових виробів та послуг, які містять повідомлення або асоціюються з такими виробами або їхніми виробниками;

  • фінансова та інша підтримка заходів, діяльності окремих осіб або груп, зокрема політичних партій, спортсменів, навчальних закладів;

  • фінансування виробниками таких товарів, проведення інформаційних кампаній та заходів.

Відповідальність за порушення законодавства передбачає штраф у розмірі до 30 тис. грн за кожний факт реклами на окремому рекламному носії або кожний окремий захід з метою стимулювання продажу таких виробів.

У разі повторного порушення протягом року штраф збільшується до 50 тис. гривень.

Також закон забороняє продаж тютюнових виробів з певними добавками, сигарет та тютюну для самокруток, рідин до е-сигарет з нікотином або без.

Тотальна заборона: від сьогодні в Україні не можна рекламувати тютюнові вироби та електронні сигарети - Фото 1

Держпродспоживслужба нагадує, що з квітня 2023 року відновлено контроль за дотриманням антитютюнового законодавства. Підставами для проведення позапланових заходів державного нагляду (контролю) у сфері антитютюнового законодавства є: самостійне звернення суб’єкта господарювання; доручення прем'єр-міністра України й звернення фізичної особи.

За даними Центру громадського здоров’я МОЗ України, щорічна смертність від хвороб, спричинених курінням в Україні, сягає 130 тисяч осіб.  

Всесвітня організація охорони здоров’я вважає тютюнову епідемію однією з найбільших загроз громадському здоров’ю, з якими коли-небудь стикався світ. Щороку вона приносить смерть більше ніж 8 мільйонам людей, у тому числі близько 1,2 мільйона смертей спричинені пасивним курінням.

Понад 80% з 1,5 мільярда споживачів тютюну по всьому світу проживають у країнах з низьким та середнім рівнем доходу, де тягар захворюваності та смертності — найважчий. 

  • Читайте також: Чому медіа варто шукати інші шляхи фінансування, а Україні — посилювати антитютюнове законодавство й контроль за порушенням закону «Про рекламу»

Як раніше повідомляв «Детектор медіа», з 1 липня 2022 року відповідно до Закону України № 1019-IX електронні сигарети (ТВЕНи, glo, IQOS) прирівнюються до «тютюнових виробів». Їх заборонено рекламувати, а упаковки таких сигарет мають містити медичні попередження про шкоду для здоров'я.

«Детектор медіа» у співпраці з Центром демократії і верховенства права проводитив щоквартальний моніторинг прихованої реклами електронних сигарет у медіа.

Теги за темою
Законодавство
Джерело матеріала
loader
loader