Онлайн-тести допомагають читачам краще запам’ятовувати публікації фактчекерів, — дослідження
Онлайн-тести допомагають читачам краще запам’ятовувати публікації фактчекерів, — дослідження

Онлайн-тести допомагають читачам краще запам’ятовувати публікації фактчекерів, — дослідження

Це особливо корисне для фактчекерів, які працюють зі складними темами.

Дослідники з Center for Media Engagement провели експерименти, щоб виміряти, як вікторини з кількома варіантами відповідей впливають на запам’ятовування ключових фрагментів публікацій про перевірку фактів. Результати показали, що онлайн-вікторини з кількома варіантами відповідей дають можливість глибше залучити читачів та покращують запам’ятовування, повідомив «Медіамейкер», посилаючись на результати дослідження.

Перший експеримент The Center for Media Engagement зосереджувався на тому, чи може перегляд тесту до або після перевірки фактів допомогти людям визначити, чи було твердження неправдивим. Учасникам показували одну з двох перевірених статей про дезінформацію щодо здоров’я (кожне твердження було неправдивим).

У другому експерименті хотіли з’ясувати, чи може опитування людей про спростоване твердження покращити запам’ятовування та точність. Для цього використовували ту ж  дезінформацію, але питання більш явно пов’язали з неправдивим твердженням.

Третій експеримент мав на меті зрозуміти, чи можуть тести з кількома варіантами відповідей зменшити віру в дезінформацію. Це дослідження мало як правдиві, так і неправдиві твердження, які учасники мали прочитати й оцінити.

Експерименти показали такі результати:

Тести з кількома варіантами відповідей допомогли читачам пригадати конкретні деталі з перевірки фактів.

Коли люди проходили тестування через тиждень, вони з більшою ймовірністю пригадували деталі перевірки фактів (якщо вони проходили тест до або одразу після прочитання тексту).

Тести з кількома варіантами відповідей не допомогли читачам точно визначити неправдиве твердження.

Відповідно до результатів дослідження, тести з кількома варіантами відповідей є корисним інструментом для фактчекерів, які прагнуть, щоб їхні читачі краще запам’ятовували ключові деталі тексту. Це особливо корисне для фактчекерів, які працюють зі складними темами.

У всіх трьох експериментах люди краще запам’ятовували складні деталі перевірки фактів після того, як отримували тест. The Center for Media Engagement рекомендує фактчекерам розглянути можливість впровадження вікторин як засобу, що допомагає громадськості засвоювати та запам’ятовувати перевірену інформацію.

«Утім, тести не є засобом проти дезінформації. Попри те, що вікторини допомагають пригадати інформацію, вони не були ефективними в зміні переконань людей щодо правдивості чи неправдивості тверджень», — зазначено у публікації.

Попередні дослідження The Center for Media Engagement показали, що онлайн-вікторини про політику викликають інтерес до новин і політики й посилють наміри людей брати участь у політичному житті. Це може бути пов’язано з тим, що люди, які пройшли політичну вікторину, відчували себе більш політично обізнаними.

Крім того, результати показують, що новинні організації можуть використовувати вікторини для досягнення бізнес- і журналістських цілей. Вони дають змогу редакціям перевіряти знання аудиторії та визначати теми, які їх цікавлять.

Відтак у The Center for Media Engagement рекомендують:

  • додавати більше одного запитання, використовуючи різні формати вікторин, щоб підвищити рівень залученості;
  • створювати контент із надійними оцінками громадської думки та фактичними даними, що заслуговують на довіру.
  • шукати статистичні та числові дані, які можна використовувати для створення вікторин.

Нагадаємо, на початку року в Україні презентували The Distortion Test, який допомагає зрозуміти, як споживання фейків спотворює реальність.

Фото: INMA

Теги за темою
тести
Джерело матеріала
loader
loader