Авіаексперт Кирило Новіков розповів, що чекаєцивільну авіацію в Росії. В інтерв'ю "Настоящему Времени" він нагадав, що з початком військової агресії проти України Росія потрапила під значну кількість санкцій щодо цивільної авіації.
"Тому обслуговувати не тільки ці літаки, а й багато інших літаків іноземного виробництва на сьогоднішній день вони можуть, тільки використовуючи запас старих запчастин і донорів – інші літаки. Іноземні компанії давно вже приєдналися до цих санкцій. Відповідно, регламентне обслуговування цих літаків не проводиться. Вони це роблять на свій страх і ризик", - сказав він.
Новіков заявив, що вже більше двох років в РФ пасажирські літаки зі старими запчастинами або в неправильному технічному стані піднімаються в повітря.
"Я вам скажу більше - активна робота санкцій почалася після заборони польотів російських суден в Україну, коли ці санкції почали діяти в першу чергу в Європі і західному світі, коли російські та білоруські судна перестали пускати в європейські країни. Другий блок санкцій - це заборона обслуговування цих літаків. Вони йдуть під повним ризиком. Пасажири в Росії - це самогубці на сьогоднішній день", - сказав експерт.
Він радить пасажирам в РФ не сідати в літаки.
"Ви знаєте, я впевнений, що одним з результатів війни для Росії найближчим часом буде початок падіння пасажирських літаків через те, що вони неправильно, несвоєчасно обслуговуються або не тими запчастинами", - додав Новіков.
Ситуація з цивільною авіацією в РФ
17 травня стало відомо, що після повномасштабного вторгнення в Україну минулого року російські авіакомпанії здійснили дві тисячі рейсів на літаках з деталями і компонентами, термін придатності яких закінчився. При цьому експерти вважають, що ситуація з підтриманням льотної придатності західних літаків в Росії буде ще посилюватися і загрожує дефіцитом флоту.
Російська авіакомпанія Red Wings запросила додатковий літак, щоб вивезти пасажирів затриманих рейсів з Єкатеринбурга в Анталью і назад після виходу з ладу відразу двох повітряних суден Boeing-777.