![Перевірка бензину на українських АЗС: третина не відповідає нормам](https://thumbor.my.ua/sxc3CEr7_sjdFA0MGlSz3kgUhIc=/800x400/smart/filters:format(webp)/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2F994865214eb666edcb8887178180550d.jpg)
Перевірка бензину на українських АЗС: третина не відповідає нормам
Вереснева перевірка бензину А-95 показала: великим загальнонаціональним мережам й надалі можна довіряти. Але якщо хочете зекономити та заправитись дешевше, це може "вилізти боком"...
Експерти Інституту споживчих експертиз у вересні перевірили якість бензину А-95 на 19 заправках різних автозаправочних мереж України – від загальнонаціональних до регіональних.
На щастя, 11 з них торгують якісним продуктом, який відповідає держстандарту та євронормам “Євро 5”. А от зразки семи АЗС, де були відібрані проби фахівцями Інституту споживчих експертиз, виявились з відхиленнями в одному чи кількох показниках. Це свідчить про те, що приблизна третина ринку торгує неякісним пальним.
До речі експертиза рідини AdBlue для дизелів
Як і раніше в подібних перевірках, експерти ІСЕ розділили результати на три категорії. У першу потрапили проби бензину, які не лише відповідають стандарту “Євро 5”, але й мають достатній “запас міцності”. Це SOCAR, ОККО, WOG, AMIC, PARALLEL та ОВІС. У пробах, відібраних у цих мережах, зафіксовано високі показники октанового числа, отриманого дослідницьким методом, вони мають у своєму складі набагато нижчий за нормативний вміст сірки. Інші показники також не підвели. Таким чином, заправлятися у цих мережах абсолютно безпечно для вашого авто.
АЗС, представлені у другій, синій зоні таблиці, теж заправляють якісним пальним, яке повністю відповідає українським та європейським стандартам. Але показники бензину А-95, відібраних експертами ІСЕ, не мають “запасу міцності”, а деякі вписались у ДСТУ за максимально допустимими нормами. Це відомі всеукраїнські мережі, більшість з яких мають дещо нижчі ціни, ніж у лідерів рейтингу – MARSHAL, UPG, SHELL, UKRNAFTA, NEFTEK.
Показники пального перевірялись на спеціальному обладнанні. Фото: ІСЕ
А от в “червоній” зоні, де зафіксовано відхилення від стандартів якості пального, опинились як всеукраїнські мережі “БРСМ-Нафта”, U.GO, АВІАС, BVS, так і місцеві – 24/7, KCEM, DNIPRO OIL GROUP. Найбільше порушень стосуються таких показників, як октанове число і вміст сірки. У кожному з них відхилення були у чотирьох компаній. І якщо у BVS та U.GO ці відхилення невеликі, то на заправках 24/7 та KCEM октанове число бензину А-95 не дотягувало навіть до 90 одиниць.
Щодо вмісту сірки, то порушення ще більш масштабні: у пробі, взятій на АЗС KCEM, цей показник перевищував норму у більш як 50 разів, в інших – до трьох. Таким пальним заправлятись небезпечно для паливної системи сучасного автомобіля.
Результати досліджень бензину А-95 у вересні 2023 р:
АЗС (дослідження за ДСТУ 7687:2015) | Октанове число (дослід. метод) | Вміст сірки, мг/кг | Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів, % | Об’ємна частка бензолу, в % |
Нормативи | не менш 95 од. | не більше 10 | не більше 35 | не більше 1,0 |
SOCAR | 96,6 | 6 | 28,7 | 0,36 |
ОККО | 96,3 | 3 | 26,5 | 0,34 |
WOG | 96,3 | 5 | 24,6 | 0,32 |
AMIC | 96,2 | 6 | 25,7 | 0,30 |
PARALLEL | 96,1 | 6 | 28,8 | 0,34 |
ОВІС | 95,7 | 7 | 30,6 | 0,45 |
MARSHALL | 95 | 7 | 26,6 | 0,77 |
UPG | 95,1 | 9 | 30,8 | 0,93 |
SHELL | 95,8 | 9 | 26,6 | 0,85 |
УКРНАФТА | 95,1 | 10 | 32,7 | 0,67 |
NEFTEK | 95,2 | 10 | 31,4 | 0,92 |
БРСМ-НАФТА | 95,5 | 10 | 28,4 | 1,08 |
U.GO | 94,2 | 18 | 25,8 | 0,96 |
24/7 | 89,4 | 16 | 24,9 | 1,05 |
BVS | 94,6 | 10 | 30,4 | 0,78 |
KSEM | 88,9 | 529 | 24,0 | 7,7 |
DNIPRO OIL GROUP | 95 | 30 | 24,5 | 6,73 |
АВІАС+ | 95,2 | 35 | 45,7 | 7,70 |
Висновок ІСЕ:
За два місяці, які минули з моменту відновлення ставок ПДВ та акцизу, пальне на українських АЗС здорожчало більш ніж на 8 грн./літр. Експерти Інституту споживчих експертиз на фоні змін в оподаткуванні прогнозують збільшення обігу “тіньового” пального, оскільки дохідність фальсифікування значно виросла. Податки “бодяжники” пального не платять, тому одномоментно почали заробляти на кожному літрі на 8 гривень більше. Чимало автолюбителів помітили, що ціна на багатьох АЗС, особливо в регіонах, менша, ніж у великих трейдерів. Експерти застерігають від сумнівної економії на нібито дешевому пальному, оскільки така “економія” загрожує ще більшими фінансовими витратами у разі ремонту авто через неякісний бензин.
![loader](/files/images/preloader.gif)
![loader](/files/images/preloader.gif)