Таке нововведення стосується учнів 9 – 11 класів. Бали школярі накопичують, аби в сумі отримати 200 за семестр.
У Тернополі у школі запровадили нову систему оцінювання
Директорка школи Лілії Вавринів каже, що таким чином учнів готують до вступу у виші.
Цього року в нас є мотивація робити більше завдань, бо за це ми отримуємо більші оцінки. З однієї сторони, це легше, а з іншої – треба зусилля докладати,
– каже одинадцятикласник Костянтин Куч.
Учні при цьому отримують бали, як за виконані завдання, так і за відвідування, каже одинадцятикласниця Кароліна Казюра. Школярі при цьому можуть самі підраховувати бали у електронному журналі та визначати свою успішність. Для старшокласників це досить цікаво.
Директорка школи каже, минулого року 200-бальне оцінювання запровадили у 10 класі. А вже з початку нового навчального року долучити 9 та 11 класи.
Ця система, яка застосовується у вищих навчальних закладах, саме в нашій школі є адаптована шкільних реалій. Діти не отримують оцінки, вони отримують бали, які накопичують, складають. За семестр вони можуть мати максимально 200 балів. Цю суму за певною шкалою ми переводимо потім у 12-бальну систему. Оцінка втратила свій каральний ефект, вона втратила вплив на формування негативних емоцій дітей. Просто дитина собі, як в гаманець, складає свої бали,
– зауважила директорка навчального закладу.
І додала, що така система оцінювання допомагає учням адаптуватися до складання НМТ, яке оцінюють у 200 балів. А потім і до навчання у ЗВО, де переважає модульне 200- чи 100-бальна система.
Які є види оцінювання учнів
Заступниця директора обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ольга Когут наголошує: керівництво шкіл може розробляти власні системи оцінювання. Відповідно до статті 17 ЗУ "Про повну загальну середню освіту" це можуть бути:
- 100-бальна система;
- 200-бальна система;
- рейтингові системи;
- накопичувальні системи;
- системи описові;
- системи, які передбачають зарахування та не зарахування.