Прорив блокади. РФ бильше не панує в Чорному моріСюжет
Прорив блокади. РФ бильше не панує в Чорному моріСюжет

Прорив блокади. РФ бильше не панує в Чорному моріСюжет


Перше судно з українським зерном уже пройшло з Одеси до Стамбула, і Росія нічого не може з цим зробити.

 
Використовуючи безпілотники та ракети власного виробництва для атак на російські кораблі, Україна значною мірою підірвала військову перевагу Росії у Чорному морі, пише The Wall Street Journal. Це дозволяє, зокрема, відновлювати роботу одеських портів, куди почали заходити комерційні судна. Україна не має бойових кораблів, але вона виявилася спроможною нав’язати Росії боротьбу за Чорне море.
 
Переваги більше немає
 
The Wall Street Journal нагадує, що на початку російського вторгнення Чорноморський флот РФ мав чисельну перевагу над українським ВМС у пропорції 12 до 1. Проте зараз російські кораблі не наважуються увійти до північно-західної частини Чорного моря, їх стримують українські берегові ракети та численні міни. Сам Чорноморський флот РФ зазнав серйозних втрат у результаті серії українських ударів, для нього більше немає безпечних районів у Чорному морі.
 
13 вересня Україна атакувала судноремонтний завод у Севастополі. Тоді пошкодження зазнали великий десантний корабель Мінськ та дизель-електричний підводний човен Ростов-на-Дону, які перебували на ремонті у сухому доці. На думку опитаних WSJ аналітиків, пошкодження самого дока також ускладнить військово-морські операції Росії протягом найближчих місяців.
 
У той час як Україна не може розгорнути великі військові кораблі, кілька типів українських морських безпілотників забезпечують нові наступальні можливості.
 
“Щоб забезпечити нашу безпеку зараз і в майбутньому, ми повинні розпочати оборону нашого берега на березі супротивника. Це підхід, який ми поступово намагаємось впроваджувати. Очевидно, що безпілотники — це те, що змушує супротивника бути у напрузі, не відчувати себе у безпеці навіть у своїх портах базування, не кажучи вже про море”, — каже командувач ВМС України віце-адмірал Олексій Неїжпапа.
 
Зерно пішло
 
Після зриву Росією зернової угоди Україна оголосила про створення тимчасових коридорів у Чорному морі. 17 вересня в український порт Чорноморськ прибули два перші суховантажні машини, які скористалися ними. Це стало можливим завдяки здатності України завдавати ударів по російських портах.
 
Директор Інституту морських досліджень Росії при Військово-морському коледжі США Майкл Петерсен вважає, що росіяни більше не володіють ініціативою в Чорному морі. Він пов’язав це із підходом українських військових. “Відбулася справді важлива зміна. Українці поступово перехопили ініціативу, і ця серія невеликих тактичних перемог почала складатися в оперативний та навіть стратегічний успіх”, – сказав він.
 
Росія перебуває в унікально вразливому положенні у Чорному морі, вважає The Wall Street Journal. Незважаючи на те, що вона є великою військово-морською державою, вона не може замінити втрачені кораблі суднами з інших флотів, оскільки Туреччина, яка контролює протоки між Чорним та Середземним морями, заборонила прохід військових кораблів воюючих сторін у лютому 2022 року.
 
Окрім Одеси, Україна продовжує торгівлю через морські порти у дельті Дунаю на кордоні з Румунією – Ізмаїл, Рені та Кілія. Останнім часом вони неодноразово зазнавали атак російських дронів-камікадзе, що призвело, за словами українських чиновників, до знищення складів із 270 тисячами тонн зерна. Ці порти продовжують працювати майже на повну потужність, проте відновлення роботи одеських портів є пріоритетом для України — тепер без необхідності дотримуватись російських умов.
 



Теги за темою
Росія Одеса Чорне море
Джерело матеріала
loader
loader