Український уряд веде переговори із західними партнерами про застосування механізмів, які допоможуть здешевити вартість страхування морських вантажів, які рухаються тимчасовим коридором у Чорному морі. Про таке повідомив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков на конференції «Майбутнє українського експорту», яку організувала «Економічна правда».
Наразі у Чорному морі діє тимчасовий коридор для цивільних суден, встановлений ВМС ЗСУ. Ним вже пройшли кілька суден з агро- та металургійною продукцією, які були заблоковані в портах Великої Одеси з початку повномасштабного вторгнення, а також судна, завантажені в українських портах вже після виходу Росії із Чорноморської зернової ініціативи. Загалом, як повідомив Кубраков, мова йде про 10 суден, ще кілька нових рухаються в напрямку українських портів.
За словами міністра, вартість страхуваннятаких суден залишається високою, хоча вже помітні певні тенденції до зниження ставок.
«Найважче було першим. Коли почали [йти] перші [судна], почала поступово з’являтись черга, заявок та бажаючих стало більше. На все це реагує страховий ринок. Перше судно було 7% від вартості судна і вантажу. Це нереальні кошти, там ніякого бізнесу немає. Ми це розуміємо. Наша мета дійти до 1-1,5%, які були під час роботи "зернового коридору"», - зазначив Кубраков, за словами якого наразі ставки страхових брокерів знаходяться на рівні 5%.
Уряд прагне зниження вартості страхування, тож залучає до цього процесу партнерів серед країн Заходу. «Є механізми, будемо по них рухатися з урядами Великобританії та США, щоб вони допомогли нам досягти цих цифр», - додав Кубраков.
Він також зазначив, що іншим пріоритетом України є посилення ППО на Півдні, оскільки Росія сконцентрувала зусилля на знищенні інфраструктури дунайських та чорноморських портів. «Ми очікуємо, що буде суттєве покращення ППО на цих напрямках», - сказав міністр, зазначивши, що наразі ведуться відповідні перговори з партнерами України.
Нагадаємо, Кубраков зазначив, що відновлення повноцінної роботиглибоководних портів є найшвидшим шляхом до покращення економічної ситуації в Україні, оскільки доступ аграрних, металургійних та інших компаній до логістики суттєво розширить їх експортні можливості і збільшить валютні надходження до країни.