Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду розпочав роботу у 2013 році й нині відзначає 10-річний ювілей. Він з'явився завдяки успішній співпраці з українською ІТ-компанією "Медирент", а багаторічна робота порталу свідчить про якість ІТ-розробки, підтверджуючи її значення та користь для громадян України.
Про те, як виник Вебпортал ПФУ і як спрощує сьогодні життя українським пенсіонерам, розповіли у Фонді.
На початку 2000-х, уряд України поставив перед собою завдання реформувати пенсійну систему та зробити її більш прозорою, ефективною й доступною для всіх громадян. Це стало початком створення централізованої бази даних з пенсійною інформацією.
Запровадження Інтернет-технологій у державних структурах було ще однією вагомою метою уряду. У рамках стратегії "Електронний уряд України" Кабмін почав активно впроваджувати електронні сервіси для громадян та бізнесу.
І Пенсійний фонд України (ПФУ) почав набирати обертів в автоматизації своїх процесів.
Ключовим партнером стала українська ІТ-компанія Медирент, яка почала активно співпрацювати з урядом України у створенні сучасних ІТ-платформ. І першою розробкою компанії стала Автоматизована система персоніфікованого обліку внесків на загальнообов'язкове пенсійне страхування – електронна база даних з відомостями про заробітну плату, внески та стаж по кожній застрахованій особі для ПФУ.
“Ми співпрацюємо з Пенсійним фондом з 1998 року. Наша компанія працює над задачами з діджиталізації пенсійної системи в Україні, щоб зробити її більш зручною та прозорою для громадян. У 2011 році ми почали працювати над створенням Інтегрованої комплексної інформаційної системи Пенсійного фонду (ІКІС), яка сьогодні забезпечує автоматизацію практично всіх ключових процесів Фонду. Вона, по суті, виросла із системи персоніфікованого обліку, і є платформою для всієї пенсійної системи України", – Олег Шубенок, менеджер проєктів компанії "Медирент".
Потужна інформаційна платформа ІКІС сьогодні успішно забезпечує приймання, обробку заяв на призначення/перерахунок, виплату пенсій, житлових субсидій та її інтеграцію з іншими державними і суспільними інститутами. Лише уявіть, дані понад 10 мільйонів пенсіонерів проходять обробку у цій програмі.
Наступним кроком стало створення сучасного цифрового інструменту, який би спрощував життя громадян та дозволяв отримувати необхідну інформацію та послуги з пенсійного забезпечення онлайн.
Так, у 2013 році з'являється Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду, який дозволив взаємодіяти з Фондом дистанційно.
Серед його головних переваг – легка навігація, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс та інтерактивні елементи, що забезпечують максимальний комфорт та доступність для користувачів.
Запровадження Вебпорталу стало лише початком його розвитку та удосконалення. Поступово портал зазнавав змін та доповнень, щоб відповідати потребам користувачів і відповідати вимогам часу. Постійно розширював свій функціонал, надавши громадянам можливість не тільки переглядати свої пенсійні дані та отримувати інформацію про законодавство, але й здійснювати різні операції в електронному вигляді.
Щоб забезпечити ще більший комфорт користувачів, у 2019 році команда Медирент розробила мобільний додаток "Пенсійний фонд" для платформ Android та iOS. Це дозволило громадянам отримати доступ до важливої інформації та послуг прямо зі своїх смартфонів, що є особливо зручним для активних та мобільних громадян.
Сьогодні Вебпортал – це справжній хіт серед державних вебресурсів. За 10 років успішної роботи Портал завоював серця понад 13 мільйонів громадян.
Його широкий спектр функціонала, а це понад 40 електронних послуг, дозволяє здійснювати дистанційну взаємодію з Фондом – від отримання довідок до подання заяв на призначення пенсії.
Вебпортал надає послуги різним категоріям користувачів, включаючи пенсіонерів, працюючих осіб, роботодавців, фахівців банківських установ та представників різних державних установ.
Для кожної категорії користувачів розроблено окремий особистий кабінет з визначеними правами доступу та необхідним функціоналом.
Щодо захисту інформації, то Вебпортал передбачає 6 способів входу, включаючи кваліфікований електронний підпис (КЕП), Інтегровану систему електронної ідентифікації ID.GOV.UA та Дія.Підпис.
Велика популярність веброзробки також підтверджується вражаючою статистикою її використання. Кожен день тисячі громадян звертаються до порталу для отримання необхідної інформації та здійснення різних дій. Наприклад, за інформацією від ПФУ за І квартал 2023 року, на Порталі було сформовано понад 1,72 млн довідок з QR-кодом, подано 12,7 тис. заяв на призначення пенсії, 8,9 тис. заяв на перерахунок пенсії, 9,8 тис. анкет застрахованих осіб для внесення/зміни/уточнення даних у Реєстр застрахованих осіб, а також зареєстровано 65,2 тис. електронних звернень.
Створення Вебпорталу Пенсійного фонду України було важливим етапом у розвитку пенсійної системи країни. Цей крок до сучасної цифрової трансформації покращив доступність та якість пенсійних послуг для всіх громадян України та відправ бюрократичні труднощі в минуле!
“Саме діджиталізація та цифровізація можуть дати людині такі важливі речі як якість, швидкість та можливість обслуговування незалежно від місця проживання, що особливо важливо зараз, в умовах воєнного стану. Тому Пенсійний фонд України сьогодні розвиває цифрові технології на всіх напрямах своєї діяльності", – Голова правління ПФУ Євгеній Капінус.
Веброзробка отримала чимало вдячних відгуків від користувачів, особливо від пенсіонерів, які стали головними користувачами цієї платформи. Доступність, зручність та висока якість обслуговування дозволяють пенсіонерам відчувати себе більш захищеними та добре підтриманими державою.
Завдяки досягненням у створенні та розвитку Вебпорталу ПФУ, український ІТ-сектор на державному рівні продовжує активно просуватися вперед, сприяючи покращенню системи пенсійного забезпечення та соціального захисту громадян.
Про це свідчить виступ заступника міністра соціальної політики України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Костянтина Кошеленко на “Digital Social Forum: формуємо спроможність замість залежності". За словами заступник міністра, на підставі досвіду і технічних можливостей Пенсійного фонду і розпочалося впровадження Стратегії цифрової трансформації соціальної сфери.
“Наразі ми бачимо процес по якому вже рухаються наші громадяни. В будь-якому регіоні країни, через портал Дія, можна звернутися за соціальною послугою", – підкреслив Костянтин Кошеленко.
Маленький ювілей в 10 років свідчить про стійкість та успішність ІТ-розробки впродовж довгого періоду, підтверджуючи її значення та корисність для громадян України.
У майбутньому Вебпортал може стати ще більшим інтегрованим інструментом з усіма необхідними функціями для ефективного управління пенсійними правами та забезпеченням гідної пенсійної старості. Продовжуючи вдосконалюватися та реагувати на потреби громадян, Портал буде і надалі служити як символ згуртованості та турботи держави про своїх пенсіонерів.
Це важливий інструмент соціальної підтримки та цифрової трансформації, який допомагає пенсіонерам, значно спрощуючи їхнє життя.