Міф про Ікара, "Смішарики" та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів
Міф про Ікара, "Смішарики" та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Міф про Ікара, "Смішарики" та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Дитяча та сімейна психологиня Світлана Ройз переглянула деякі українські підручники та дала свої рекомендації вчителям, як подавати деякий матеріал під час уроків в умовах війни. Вона поділилась, що в певних книгах знайшла цитати з російських "Смішариків", яким не місце в українських посібниках та дала поради, як краще подавати міф про Ікара першокласникам.

Пропозиції опублікувало Міністерство освіти і науки України. Там зазначили, що потрібно бути дуже уважними до контенту, який надається школярам. Адже за словами психологині, протягом минулого навчального року до неї звертались родини та вчителі учнів молодшої школи із скаргами на те, що під час читання певних текстів у дітей виникали напади тривоги, істерики та панічні атаки.

"Я вирішила проаналізувати навчальну літературу й зробити примітки до підручників, щоб учителі могли одразу бачити, у чому варто бути обережними, а де краще в опрацюванні текстів чи в додаткових завданнях змінити акценти, щоб уникати стигматизації, і запропонувала те, що може допомогти дітям та дорослим уникнути ретравмування", – зазначила експертка з психології у передмові.

Світлана Ройз радить учителям бути обережними під час розгляду таких тем з учнями.

Матеріали російського контенту та твори, присвячені матерям та батькам

Міф про Ікара, ''Смішарики'' та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Тексти про військових

Міф про Ікара, ''Смішарики'' та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Давньогрецькі міфи

Міф про Ікара, ''Смішарики'' та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Тема конфліктів та війн

Міф про Ікара, ''Смішарики'' та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Білоруським контентом

Міф про Ікара, ''Смішарики'' та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Матеріали, які можуть підсилювати відчуття тривоги та провини в дітей, які втратили рідних

Міф про Ікара, ''Смішарики'' та війна: що не так із контентом у шкільних підручниках. МОН оприлюднив рекомендації для вчителів

Більшість книжок було видано до повномасштабного вторгнення і в них не враховані певні чутливі моменти. Тож, з огляду на нові умови, повʼязані з наслідками війни, вчителі мають коригувати навчальну програму під час уроків, радить психологиня. Зокрема, замінювати текст, не пропонувати певні завдання або трансформувати запитання для обговорення.

Як зазначає експертка з психології, рекомендації були створені з увагою й підтримкою для дітей і дорослих та спрямовані на покращення якості освітнього процесу. Такі поради стануть в нагоді і видавцям та авторам, які будуть створювати нові підручники. Зокрема, допоможуть розробити навчальні матеріали, відповідні до потреб різних категорій учнів.

Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі Obozrevatel та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader