За рік кількість українців, які отримують новини з «Телеграму» зросла ще на 12%, — дослідження
У 2023 році переважна більшість громадян споживала новини із соціальних мереж — 76%. «Телеграм» продовжує залишатися основною соцмережею для отримання новин під час війни. Про це під час презентації результатів щорічного дослідження USAID-Internews щодо споживання медіа «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році» розповіла заступниця директорки Internews в Україні Оксана Майдан.
«Головний висновок, який ми отримали під час цього дослідження, — що українці значною мірою покладаються на телеграм-канали для отримання новин під час війни. У 2021 році лише 21% українців користувалися телеграмом для новин. Проте це число зросло до понад 60% після повномасштабного російського вторгнення. Цього року "Телеграм" продовжує бути основною соцмережею для отримання інформації, демонструючи значне зростання до 72%», — повідомила Оксана Майдан.
У межах дослідження у динаміці представлено, які соцмережі громадяни обирають для спілкування та отримання новин.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fb73c34d6370943e2276e46d7e5692efa.jpg)
Пріоритетним для спілкування «Телеграм» виявився для 75% опитаних, за рік їх кількість зросла на 9%. Для отримання новин соцмережу використовує 72% опитаних, їх кількість за рік зросла на 12%.
«Фейсбук» для спілкування у 2023 році використовує 45% опитаних, у той час як у 2022му році ним користувався 51% респондентів. Для отримання новин соцмережу обирає 19%, торік їх кількість становила 25%.
У «Вайбері» спілкується 60% респондентів, за рік аудиторія зросла на 4%. Для отримання новин соцмережу використовує 15% респондентів, торік їх було 13%.
«Інстаграм» є пріоритетною соцмережею для спілкування для 37% опитаних, їх кількість за рік зросла на 4%. Новини з її допомогою отримує 10% опитаних, за рік їх кількість зросла на 2%.
Ще 32% респондентів використовують для спілкування відеоплатформу «Ютуб», проте їхня кількість за рік зменшилася на 2%. Частка респондетів, які отримують у соцмережі новини залишилася на тому ж рівні – 16%.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F81%2Fb21d609907c3a87d74e2c5c2149c25c8.jpg)
«ТікТок» для спілкування використовує 18% опитаних, їхня кількість за рік зросла на 4%. Кількість респондентів, які отримують новини у соцмережі зросла за рік з 1% до 5%.
У «ВотсАппі» спілкується 11% респондентів, торік їх було 9%. Отримують новини – 2%, торік був 1%.
Кількість респондентів, які спілкуються у соцмережі Х, котра раніше називалася «Твіттер» залишилася на рівні 4%. Отримує новини з допомогою соцмережі 2% респондентів, торік був 1%.
Дослідження «Ставлення населення до медіа та споживання різних типів медіа» було виконано дослідницькою компанією InMind з використанням кількісного та якісного методів збирання інформації.
Опитування проводилося з 28 липня по 28 серпня 2023 року в чотири етапи і включало в себе як загальнонаціональне опитування, так й інтерв’ю з окремими категоріями населення.
Загальнонаціональне опитування відбувалось шляхом особистого інтерв’ю (face-to-face) серед громадян віком від 18 до 65 років у місті Києві, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Київській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській, Чернівецькій областях (у Миколаївській та Харківській областях — лише в м. Миколаїв та м. Харків). Особи, які виїхали за кордон, в опитуванні участь не брали. Загальна вибірка 3250 інтерв’ю, репрезентативна — 1534.
Похибка вибірки з імовірністю 0,95 не перевищує 2,5%.
Дослідження проводилось на замовлення міжнародної організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID).
Фото: Телеграм
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.


/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F952072fc-5e66-483c-922a-bfc4e7c25591.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F7552957473f0e2d0960dde4fcc2744f4.jpg)
/https%3A%2F%2Fthumbor.my.ua%2FVcMFQe0kVJsVweadQ3Gx9HB11Ys%3D%2F16x0%2Fsmart%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2Faa0f4e7f-e75d-4ee7-ae35-483fc37274d1.png)
/https%3A%2F%2Fthumbor.my.ua%2FtsyidIy3AvPhtTBLFvEX7APiplY%3D%2F16x0%2Fsmart%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Fadmin%2F952072fc-5e66-483c-922a-bfc4e7c25591.jpeg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2Fb8fcf349295d0f48c66df81006244188.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F432%2F207e9eadf6dc68549f253ba5cdc3d022.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F9%2F754c11b33d1cbaf568204bfbf5668d72.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F266a042781f841895139519021c07b99.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2Fffd0e20e665ac9d5c22178dc53e89560.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F131%2F63d51bb16927f6d43843a7b00c78862d.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F52%2Fc6553b1641174a529e48d12f46d64baa.jpg)
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F209%2F3652838ca7bf5f59e4efafd258c04462.jpg)