Оцінки – не показник знань. Карпачов розвінчав чотири міфи про навчання і звернувся до батьків
Оцінки – не показник знань. Карпачов розвінчав чотири міфи про навчання і звернувся до батьків

Оцінки – не показник знань. Карпачов розвінчав чотири міфи про навчання і звернувся до батьків

Експерт з дитячої психології та розвитку особистості Дмитро Карпачов розповів, що оцінки – не показник знань у школярів. За його словами, бали говорять лише про те, наскільки гарно дитина змогла засвоїти матеріал, який викладають у школі.

Фахівець з психології розвінчав міфи та стереотипи, повʼязані з успішністю учнів. Більш детально про кожен з них читайте далі у матеріалі.

Міф 1. Вчитися погано в школі – соромно

Оцінки – не показник знань. Карпачов розвінчав чотири міфи про навчання і звернувся до батьків

За словами Карпачова, такої думки дотримуються батьки, які у школі були відмінниками. Проте нині, сучасні діти самі ставлять цінність шкільних балів під сумнів. Фахівець з психології зазначає, що дорослим важко показати учням життєві ситуації, де оцінки будуть важливими, тож радить змиритися і переглянути свої погляди у цьому питанні.

Міф 2. Високі оцінки – гарант успішності у дорослому житті

Оцінки – не показник знань. Карпачов розвінчав чотири міфи про навчання і звернувся до батьків

Експерт з дитячої психології говорить, що оцінки не допомагають побудувати майбутнє дитини. А відмінники не завжди стають успішними людьми, натомість ті, хто вчився у школі на трійки можуть закінчити заклад вищої освіти з червоним дипломом. Він зазначає, що досягти успіху у дорослому житті допомагає розвиток емоційного та соціального інтелекту, які в школі взагалі не оцінюються.

Міф 3. Оцінки – показник здібностей та розвитку дитини

Оцінки – не показник знань. Карпачов розвінчав чотири міфи про навчання і звернувся до батьків

У здібної від природи дитини може просто не бути бажання навчатись, підкреслює Карпачов. Він зазначає, що можливості дитини можуть не вписуватись у рамки шкільної програми. Тоді, як в школі враховується стандартна норма, а не попередні досягнення учня при виставленні оцінок. Тож у школяра можуть бути високими особисті успіхи, проте бали від цього рости не будуть.

Міф 4. Шкільні успіхи – показник відповідальності

Оцінки – не показник знань. Карпачов розвінчав чотири міфи про навчання і звернувся до батьків

Дитина може проявляти відповідальність у тій сфері, в яку спрямований її інтерес, проте це не означає, що вона буде підтверджуватися високими балами у школі. Психолог наголошує, що в першу чергу потрібно орієнтуватися на на індивідуальні особливості та переваги школяра, а потім вже на оцінки.

Карпачов додав, що важливо робити свідомий вибір у важливості між оцінками та стосунками з дитиною. За його словами, не завжди вдається зберегти баланс між успішністю у школі та рештою аспектами. Тож не потрібно порівнювати незрівнянні речі – добрі оцінки й атестат з відзнакою та довірчі стосунки з дитиною, її самооцінку та думку, вміння та бажання вчитися, розуміння чого вона варта і на що здатна.

Раніше OBOZ.UA розповідав, які науково підтверджені поради допоможуть виховати вундеркінда.

Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader