Телемарафон втрачає глядачів: кількість українців, які дивляться його щодня, скоротилась втричі
Телемарафон втрачає глядачів: кількість українців, які дивляться його щодня, скоротилась втричі

Телемарафон втрачає глядачів: кількість українців, які дивляться його щодня, скоротилась втричі

«Єдині новини» є джерелом інформації переважно для людей середнього та старшого віку, тоді як молодь не дивиться або взагалі не знає про їхнє існування.

Про телемарафон «Єдині новини» обізнані 80% українців. Однак щодня його дивляться лише 23% з тих, хто знає про нього. Ще 23% вмикають «Єдині новини» від одного до трьох разів на тиждень. 45% респондентів або ніколи не дивились телемарафон, або припинили це робити. 

Телемарафон втрачає глядачів: кількість українців, які дивляться його щодня, скоротилась втричі - Фото 1

Такі дані дослідження USAID-Internews «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році», результати якого були презентовані у Києві. І вони суттєво відрізняються від аналогічних показників минулого року.

Так, у 2022 році кількість опитаних авторами дослідження українців, які дивились телемарафон кожного дня, сягала 63%. Щотижня його дивились 28% респондентів. А зовсім не дивились «Єдині новини» минулого року лише 4%.

Телемарафон втрачає глядачів: кількість українців, які дивляться його щодня, скоротилась втричі - Фото 2

Крім того, дослідження показало, що національний телемарафон є джерелом інформації для респондентів середнього та старшого віку. У той час, як респонденти молодшого віку або не знають про наявність такого джерела, або не дивляться телемарафон взагалі. 

Постійні глядачі телемарафону пояснюють своє позитивне ставлення до нього так:

  • це офіційне джерело інформації;

  • в ньому здійснюються прямі включення з місця подій;

  • інформація тут подається стисло та конкретно;

  • до ефіру запрошуються різні експерти;

  • є можливість отримувати новини 24/7;

  • регулярно змінюються ведучі та ТБ канали;

  • новини уніфіковані та відсутній вплив власників каналів на висвітлення подій;

  • телемарафон піднімає дух українців та об’єднує суспільство. 

А серед причин, за якими інтерес до телемарафону зменшується, респонденти називають наступне:

  • телемарафону не вистачає оперативності (у порівнянні з телеграм-каналами);

  • інформація цензорується, прикрашається або подається надмірно патріотично;

  • контент повторюється протягом дня;

  • не вистачає більш позитивних новин, непов’язаних війною: про історію, культуру, освіту, мистецтво. 

Щодо необхідності продовжувати телемарафон думки респондентів розділились. 65% глядачів телемарафону виступають за те, щоб його трансляція продовжувалась. Однак більшість з них — 42% — вважають, що це має тривати до закінчення війни. І лише 23% згодні дивитись «Єдині новини» й після її завершення.   

Прихильники продовження телемарафону говорять про те, що для багатьох він є єдиним (особливо для людей старшого віку) та безперервним джерелом інформації. Позитивним вони вважають також те, що в телемарафоні журналісти об’єднались заради однієї мети, а до війни ТБ канали були ворожі один до одного та конкурували. 

Телемарафон втрачає глядачів: кількість українців, які дивляться його щодня, скоротилась втричі - Фото 3Прихильники повернення каналів до власної сітки мовлення переконані, що телемарафон вже зробив свою справу і необхідно забезпечити різноманітність думок та конкуренцію.

Варто відзначити також, що військові не дивляться телемарафон через відсутність телевізора на фронті та брак часу. Ті респонденти з числа військових, які дивились телемарафон до своєї мобілізації або ситуативно під час відпусток додому, критично ставляться до нього, мотивуючи своє ставлення браком правдивої та точної інформації, відсутністю критики влади, недостатністю матеріалів з першої лінії фронту, інтерв’ю з бійцями та сюжетів про українських героїв, інформації про майбутнє України після війни (реформи, політичне життя). 

Дослідження «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році» було виконано дослідницькою компанією InMind з використанням кількісного та якісного методів збирання інформації.

Опитування проводилося з 28 липня по 28 серпня 2023 року в чотири етапи і включало в себе як загальнонаціональне опитування, так й інтерв’ю з окремими категоріями населення.

Загальнонаціональне опитування відбувалось шляхом особистого інтерв’ю (face-to-face) серед громадян віком від 18 до 65 років у місті Києві, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Закарпатській, Івано-Франківській, Київській, Кіровоградській, Львівській, Миколаївській, Одеській, Полтавській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській, Чернівецькій областях (у Миколаївській та Харківській областях — лише в м. Миколаїв та м. Харків). Особи, які виїхали за кордон, в опитуванні участь не брали. Загальна вибірка — 3250 інтерв’ю, репрезентативна — 1534. Похибка вибірки з імовірністю 0,95 не перевищує 2,5%.

Дослідження проводилось  на замовлення міжнародної організації Internews, що реалізує «Медійну програму в Україні» за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). 

Читайте також: 

  • Презентація соцопитування USAID-Internews «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році» (ВІДЕО)

  • Більшість українців дізнаються новини із соціальних мереж за допомогою смартфонів — дослідження USAID-Internews

  • За рік кількість українців, які отримують новини з «Телеграму» зросла ще на 12%, — дослідження

  • Найбільш надійним джерелом інформації українці вважають свою родину і Генштаб ЗСУ — дослідження USAID-Internews

  • Більше телеграму, менше телебачення: USAID та Internews презентували результати соцдослідження про споживання медіа

Архівне фото: «1+1 медіа»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
дослідження
Джерело матеріала
loader
loader