Roblox – популярна серед дітей ігрова платформа, яка налічує близько 70 мільйонів користувачів. У грі діє внутрішня валюта – "Robux", яку потрібно купувати за гроші. Нещодавно батьки у США подали позов проти компанії, звинувачуючи її в отриманні прибутку від сторонніх сайтів, які використовують "robux" для азартних ігор серед неповнолітніх.
Про клопотання повідомило видання Ars Technica. Там розповіли, що діти позивачів програли гроші у вигляді "robux" на сторонніх азартних веб-сайтах.
Крім цього, з публікації стало відомо, що внутрішньоігрову валюту можна перетворити на реальні гроші за допомогою програми обміну розробниками, для цього потрібно довести, що гравцю не менше 13 років, підтвердити це з допомогою документів і мати на балансі не менше 30 тисяч "робуксів" (приблизно 100 доларів).
"Сайти азартних ігор в користовують фальшиві покупки "фіктивних предметів", аби полегшити перекази Robux, згідно з позовом, і Roblox бере 30-відсоткову комісію за транзакцію, коли гравці "заробляють" і "виводять готівку" на сайтах азартних ігор. Якщо гравець програє, переданий Robux зберігається веб-сайтом азартних ігор через "акційний" обліковий запис на платформі Roblox", – розповідає видання.
Аби відповідати вимогам закону, ігрова платформа забороняє "досвід, який включає імітацію азартних ігор, зокрема гру з віртуальними фішками, імітацію ставок або обмін реальними грошима, "robux" або цінними предметами в досвіді". Тим не менш, онлайн-ресурси обходять такі діяльності поза межами Roblox і водночас використовують перекази "robux", щоб мати доступ до балансу віртуальної валюти гравців на платформі. Тож батьки, які купляють віртуальну валюту, не можуть контролювати, куди саме діваються "робукси".
У компанії-засновниці гри відповіли, що не мають ніякого відношення до таких сайтів, та вживають заходи, аби користувачі перебували у безпечному середовищі під час гри. Тим не менш, це не єдиний позов, який стосується цієї ігрової платформи. В інших зазначають, що діти піддаються насильству та сексуальним домаганням.
Лаура Ордоньєс, керівниця відділу цифрового контенту та кураторства Common Sense Media розповіла, наскільки безпечно дітям грати у Roblox та з якого віку це можна дозволяти робити. Зокрема, умови гри передбачають, що дитині має бути не менше 13 років, проте більшість школярів починають цікавитися застосунком у 7-9 років.
Небезпеки використання Roblox
Незважаючи на те, що багато батьків вважають Roblox безпечною грою, однак, за словами експертки з онлайн-контенту, це не так. Ордоньєс звертає увагу батьків на наявність певних ризиків, які чекають на дітей:
- Неприйнятний вміст. Хоча Roblox має модерацію вмісту та обмежує різні ключові слова та мову, діти можуть натрапляти на сексуальний контент. Крім цього, ігри створюються користувачами, тому діти потенційно можуть створювати насильницькі напрямки, хоч і позначені, як безпечні.
- Онлайн–"хижаки". Навіть якщо батьки вимкнуть чати у грі, діти все одно можуть бачити їх. В більшості випадків школярі не знають, хто по той бік екрану, тож це залишає можливість для "хижаків" проникнути у коло довіри, оскільки багато дітей грають у Roblox.
- Комерціалізація. Часто діти витрачають гроші без відома батьків на отримання віртуальної валюти. Школярам важко усвідомити, що на "robux" витрачаються справжні гроші.
"Діти молодшого віку не мають уявлення про те, що таке гроші, і Roblox представляє це у вигляді веселощів", — каже Ордоньєс.
Вона додає, що школярі можуть легко без згоди батьків робити покупки всередині гри. Зокрема, фахівчиня цифрового контенту розповіла, що впевнилась сама у цьому питанні, коли створила два облікові записи для користувача у 13 років і молодше. В обох випадках робити покупки було занадто легко.
Тим не менш, на думку експертки з контенту, певні переваги у грі все таки є. Вона звертає увагу на концепцію, адже вона робить створення відеоігор і віртуальних світів доступним, легким і цікавим. Крім того, партнерство між Roblox і різними інтелектуальними правами та брендами дозволяє дітям бути дійсно залученими до цих просторів, включаючи такі події, як концерти та віртуальні враження, до яких вони не могли отримати доступ у реальному світі. Проте Ордоньєс підкреслює, що діти мають знати про безпеку віртуального ігрового середовища.
Фахівчиня цифрового контенту радить дотримуватися певних правил:
- Ознайомитися з платформою, а саме дізнатися, як виглядає Roblox, працює та що їхні діти будуть робити, коли ввійдуть у систему.
- Використовувати батьківський контроль. Батьки можуть змінювати налаштування і мають використовувати всі налаштування, щоб контролювати, що їхні діти можуть бачити та з ким вони можуть спілкуватися. Однак, не всі налаштування достатньо вичерпні чи надійні.
- Говорити з дітьми про безпеку у мережі. Батьки повинні спілкуватися з дітьми, аби допомогти їм розвинути цифрову грамотність і обовʼязково донести правила безпеки в Інтернеті.
- Слідкувати за дітьми молодшого віку. Маленькі діти не повинні грати в онлайн-ігри без нагляду дорослих або на гаджетах з малими екранами.
- Не зберігати платіжну інформацію. У випадку, коли дитина просить щось купити у будь-якій грі, батьки ніколи не повинні зберігати свою картку в архіві.
Раніше OBOZ.UA розповідав, що психологи та експерти з безпеки назвали аргументи проти смартфонів у дітей до 10 років.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!