Пункт пропуску «Шегині» завтра заблокують повністю
Польські перевізники планують від завтра цілодобово блокувати четвертий пункт пропуску на кордоні Польщі та України «Медика»-«Шегині», повідомив в ефірі телемарафону речник ДПСУ Андрій Демченко.
Він зазначив, що блокування руху продовжується. Мова йде про чотири напрямки – «Ягодин-Дорогуськ», «Краківець-Корчова», «Рава-Руська-Гребенне» та «Шегині-Медика».
«Треба розуміти, що це ті чотири напрямки, де кордон могли перетинати вантажівки вагою понад 7,5 тонни, бо інші пункти пропуску на кордоні з Польщею можуть приймати вантажівки на кордоні вагою до 7,5 тонни. Тобто та частина польських перевізників, яка блокує рух для вантажівок, вони чітко розуміли, що якщо вони вчинять такі дії на цих напрямках, то фактично такий рух для вантажів буде максимально заблокований. Станом на ранок сьогодні, за інформацією від польських прикордонників, на цих чотирьох напрямках в чергах на території Польщі в бік України перебувало десь 3,5 тисячі вантажних транспортних засобів, найбільше – навпроти пункту пропуску «Шегині», а також навпроти пункту пропуску «Рава-Руська», - цитує Демченка «Укрінформ».
Він зазначив, що до сьогодні пункту пропуску «Шегині» блокували лише в денний час (з 9.00 до 20.00 за польським часом), однак від завтра блокада триватиме цілодобово.
При цьому Демченко зазначив, що через блокування польського кордону вантажівки намагаються перетнути його в інших місцях, як от на кордоні з Словаччиною, де блокаду уже зняли, та на кордоні з Угорщиною, де на КПП «Тиса» вранці на перетин кордону очікували 600 вантажівок.
Нагадаємо, що через протест польських перевізників, що почався 6 листопада, на ПП "Ягодин-Дорогуськ", "Краковець-Корчова" і "Рава-Руська – Гребенне" заблоковані кілька тисяч вантажівок, а черги подекуди сягають 40 кілометрів.
Протестувальники вимагають, зокрема, повернути необхідність отримання дозволів для українських транспортних фірм, посилення правил перевезення, запровадження окремої черги в "єЧерзі" для транспорту із номерами ЄС, створення окремої черги для порожніх вантажівок, забезпечення доступу до системи "Шлях".
Виконавчий орган ЄС заявив минулого тижня, що будь-яке повторне запровадження дозволів або квот на автомобільні перевезення з України є юридично неможливим, оскільки це порушить чинну угоду між ЄС і Києвом. У Єврокомісії вже обговорюють можливий початок карної процедури у зв’язку із порушенням польською владою положень регламенту ЄС про лібералізацію торгівлі з Україною, термін дії яких продовжили до червня 2024 року.
Раніше організатори блокади заявляли, що отримали дозвіл на акцію протесту до 3 січня 2024 року.
Поки що переговори між українською та польською сторонами не дали результатів. Блокада кордону у відносинах Києва та Варшави нова стара проблема. І оскільки перевізники не настільки впливові, як фермери, а офіційна влада Польщі не підтримує протест, він, імовірно буде врегульований. До того ж ця історія шкодить самій Польщі. Детально про це читайте у статті Володимира Кравченка «Чи поступиться Україна тиском польських перевізників?» на ZN.UA.