Росія почала глушити GPS та супутники над Кримом
Росія почала глушити GPS та супутники над Кримом

Росія почала глушити GPS та супутники над Кримом

Про це пише військово-морський портал Naval News.

З початку листопада автоматизовані системи ідентифікації (АСІ) кораблів, що стоять у Севастопольській бухті, повідомляють, ніби судна знаходяться в аеропорту міста.

Тим часом, від аеропорту до бухти близько 8 кілометрів.

Хоча кораблі можуть навмисно передавати невірні координати, їх кількість та концентрація «в аеропорту» свідчать про те, що йдеться про придушення сигналу GPS, зазначає видання.

АСІ сигнал, що передається, включає координати судна, які в багатьох випадках беруться саме з системи геолокації, чи то американська GPS, російська ГЛОНАСС або європейська Galileo.

Створення радіоперешкод «вдарило» також по супутнику з бортовою станцією радіолокації Sentinel 1 Європейського космічного агентства.

Він не зміг отримати види Севастополя, коли проходив над містом о 6:49 за місцевим часом 23 листопада та о 18:36 наступного дня.

Розрізнити кораблі на зроблених знімках неможливо.

Невідомо, чи пов'язана ця невдача зі спробою заглушити сигнал саме для Sentinel 1 (супутники, що працюють на іншій частоті, не зазнали проблем у ті ж дні) чи він просто став жертвою радіоелектронної боротьби, спрямованої на інші цілі.

Тим часом робота глушилок заважає пілотам цивільних рейсів, які здійснюють польоти навіть за кількасот кілометрів від зони бойових дій.

За даними Europrotocol, найбільше страждають літаки, чиї маршрути проходять над акваторією Чорного моря від Туреччини до Азербайджану, Середземного моря від Кіпру до Лівії, Балтійського моря в районі Польщі та Латвії, а також над Арктикою в районі Фінляндії та Норвегії.

Airbus повідомляла, що 2022 р.

літаки її виробництва зафіксували близько 50 000 випадків перешкод — у чотири рази більше, ніж роком раніше.

Джерело матеріала
loader
loader