Дослідження ІМІ: Канали іномовлення «Дім» і «FreeДом» є малоефективними у просуванні українського порядку денного за кордоном
Інститут масової інформації опублікував дослідження «Внутрішнє іномовлення України. На кого мовлять державні телеканали «Дім» і “FreeДом”», в якому спробував дати відповідь, наскільки ефективним є українське іномовлення.
Автор дослідження, медіаексперт ІМІ Олександр Рубан детально проаналізував контент, який створюють та показують «Дім» і FreeДом, і дійшов висновку, що ці канали навряд чи можна назвати такими, що успішно просувають український порядок денний за кордоном.
«Завдання іномовлення за логікою — просувати українські інтереси в інших країнах. Тим часом “Дім” і “FreeДом” видаються далекими від реалізації такої місії. Телеканал “Дім” виготовляє переважно розважальний контент, який дивиться незначна частка внутрішньої аудиторії. А контент “FreeДом” представлений на всіх можливих майданчиках усередині України та має сумнівні результати роботи на російськомовну аудиторію за кордоном. У підсумку аудиторія, на яку вони можуть впливати, переважно українська. Немає підстав говорити про ефективне формування цими телеканалами українського порядку денного в будь-якій іншій країні.
Отож телеканали українського іномовлення малоефективні в сенсі впливу на зовнішню аудиторію, але водночас можуть бути використані для впливу на аудиторію внутрішню, наприклад на користь владі під час тих чи інших виборів», — резюмує автор дослідження.
Читайте також:
- Від УТР до «FreeДому» та «Дому». Історія українського іномовлення
Крім цього, медіаексперт ІМІ Олександр Рубан звернув увагу, що контент каналу FreeДом у своїх соціальних мережах і ютубі активно поширюють українські медіагрупи, партнери іномовлення 1+1 media, Starlight Media та Inter Media Group. Нещодавно директорка державного підприємства «Мультимедійна платформа іномовлення України» Юлія Островська заявила, що за 18 місяців роботи «FreeДом» отримав «8,9 млрд переглядів на всіх диджитал-майданчиках, які транслюють канал».
Читайте також:
- Канал «Дім» – рік мовлення у новому форматі
Як писав «Детектор медіа», державне підприємство «Мультимедійна платформа іномовлення України», до якого належать телеканали «Дім» і UATV, 12 липня цього року уклало дві угоди про створення серіалів на загальну суму 14 мільйонів гривень.
У МПІУ зауважили, що виробництво актуального українського аудіовізуального контенту різних жанрів під час повномасштабної війни — це «питання національної інформаційної та культурної безпеки, надважливе для розвитку креативної незалежності та протидії ворожій пропаганді, а також питання підтримки ментального здоров’я нації».
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.
Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.

